Gå til innhold

Hei du som har adhd og har 2 barn dem adhd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fant du ut det?Symtomer?Jeg misstenker at min datter har det.Hun er veldig krevende hele døgne.Trenger lite søvn.Til tider veldig kranglete og oppmerkosmhetsyk eller egentlig hver dag:=( Hun er aktiv og jabber hele tiden:=)I hvilken alder tester dem det?Hun sitter sjelden i ro mer enn 5 min og det har hun etter faren.Men hun har ikke problemer med å lære....hun er 4 år.Hvilket kosthold følger dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Testet ikke før skolealder. Bruker ikke sukker, og lite sukkerholdig matvarer. Tilsetter aldri sukker i maten, med mindre jeg fks baker boller en sjelden gang.

Din datter ligner det ene barnet mitt, men det er ikke dermed sagt barnet ditt har adhd.

Bare fordi man har adhd, behøver man ikke å ha problemer med å lære. adhd er ikke ensbetydende med lav IQ. Mange CEO har adhd.

Vent et par år, og se det an. Er hun like vill og du fremdeles har mistanker, søk hjelp til å få henne testet. Men behandle henne som om hun har det, ved å gi henne sunt kosthold.

Barn med adhd skal helst ikke ha melk, jordbær og sukker og andre stoffer som er tilsatt i matvarer du kjøper. Men dette kan du lese mer om selv. Søk på nettet, og finn ut hva ditt barn best reagerer best/verst på, da dette er individuelt.

Skrevet

Jeg tror ikke at dem med adhd har lav iQ hehe men mange har konsentrasjonsproblemer.Hun later også til å ha kuntneriske evner som du nevnte i det andre innlegget+hun ser ting.Det har hun alltid gjort.Er dette ekte?Tingene hun ser eller har folk med adhd større fantasi enn andre?Sorry bare lurer?Skal lese litt på nettet.

Skrevet

ble bare frytelig nyskjerrig av personlige årsaker... hva mener du med å "se" ting?

Skrevet

Jeg har alltid hatt vardøger, følt ting som har skjedd, som så _har_ skjedd og vært sanndrømt. Men det er meg. Trenger ikke ha noe med min adhd å gjøre.

Det var jeg som svarte på den andre tråden også.

Skrevet

Hun sier ting som f.eks i dag kommer mormor.Jeg svarer nei ikke i dag hun er på jobb.2min etterpå ringer mormor på døra.Kunne komt med mange like opplevelser.Hun har til tider sett avdøde.Har også litt angst:=( ikke veldig alvorlig angst men jeg skjønner ikke hvorfor hun plutselig ikke tørr å gå på bade eller hvorfor hun ikke tørr å leke på romme sitt alene osv.Hun har alltid vert redd for uforståelige ting mens på andre områder er hun veldig uredd og tøff.Vil ta alt på tivoli:=) Ri på hest og selv om hun ramler av går hun oppå igjen.Hun er livredd hund.Helt angst,redd for nissen,redd for karius og baktus hehe.Hun får så angst at jeg velger å holde henne mest mulig til virkeligheten.

hi

Skrevet

hm... selv har jeg ikke ADHD, ikke barna mine heller, men vi er alle 3 særlig jeg og min datter, ganske bipolare.... er det er det en sammenheng her tro?

datteren min sier hun ikke liker kirkegården vi bor rett ved siden av og selv har jeg mange uforklarlige opplevelser... ikke noe sensajonellt, bare sånne følelsen av noe osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...