snille_snille Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Det er mye snakk om oss damer her inne og det vi går gjenom, men hører ikke så mye om hvordan den kommende pappa har det... Samboeren min gleder seg veldig til å bli pappa, men tror egentlig ikke det har gått helt opp for han hva som er i ferd med å skje. Han forbinner graviditet med en stor mage, men det er jo ennå en stund til den kommer (er kun 5+5). Jeg leser alt jeg kommer over ang graviditet og utviklingen til den lille spiren i magen min, og gir han noen små dryp innimellom, hvis jeg ikke gjør det er jeg redd han ikke har peiling på hva som skjer med meg;) Hvor mye er deres mann engasjert i det som skjer nå så tidlig?
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Min kjære er veldig engasjert. Holder meg på magen allerede og spørr hvordan ting går. Han spørr meg også hver uke om jeg kan vise han bilder på hvordan embryoet ser ut. Jeg er kjempefornøyd med mannen min sin innsats så langt! Det må jo sies at jeg har lagt bøker på nattbordet hans og oppfordret han til å lese om barnet på egenhånd. Men de har vel aldri helt peiling på hva som skjer der inne. Og han synes nok at det er rart at jeg er så dårlig. Men han løper ut å kjøper det jeg vil ha når jeg plutselig får lyst på noe. Og han rydder og ordner huset og lager middag hver dag når jeg er så dårlig at jeg bare må ligge rett ut (som jeg har gjort i 3 uker nå). Søstra mi fortalt meg at mannen hennes aldri forsto noe av graviditeten før fødselen. Han synes bare det var rart at det var noe der inne og brydde seg ikke så mye. Men han sier nå at skulle ønske ha satte seg mer inn i det. Så jeg tror det varierer mye fra mann til mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå