Gå til innhold

Dette gjør mannen min hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

* skifter bleier uten å mukke

* skifter dekk på bilene

* måker gårdsplass og innkjørsel

* slår gress

* vasker gulv

* vasker vinduer

* står opp med barna i helger

* vasker bilene

* tar forfallende arbeid på hus, hage, gjerder

* handler

* lager middag

* legger ungene

* klør seg i ræva mens han ser på tv

* støvsuger

* vasker møblene

* tar oppvasken

* tar seg av alt som har med avfall å gjøre

* jobber fulltid (skift)

* henter/bringer i bhg så sant han har mulighet til det

* bader/dusjer barna

* tar ofte med barna ut slik at jeg får fred hjemme

Og alt dette gjør han uten mas fra meg. Det er noen få ting han ikke gjør, som å vaske klær eller tørke støv. Resten gjør han uten mukke, for vi er nemlig et team. Han forventer at jeg gjør min del, og jeg forventer at han gjør sin del.

Hvordan kan noen finne seg i noe mindre? Det hadde vært glemmesak hjemme hos oss. Heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, høres ut som litt mannesak hadde vært nødvendig hjemme hos deg. Det går begge veier. Kanskje du også skulle trø til litt da.

Skrevet

akkuratt som om det ikke er mye mer å ta av liksom....

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som ham, bortsett fra å mekke bil og vaske gulv. Og han tørker ikke støv eller vasker klær.

Vi deler, nemlig...=) Vanskelig å forstå?

Skrevet

Ikke mye igjen etter den lista, nei. Høres ut som du har oppdratt han godt. Men husk å kom opp av stolen du også....

Skrevet

Ingen likestilling før du mekker og vasker gulv. Men dere er godt på vei.

Skrevet

Jeg er ute av stolen, for vi deler nemlig. Han vasker gulv, jeg tørker støv. Han tar vinduene, jeg vasker kjøkkenbenken, han lager middag, jeg underholder ungene og dekker bordet. Han rydder av, jeg skyller mens han bærer inn etc etc.

Vi gjør akkurat det samme med unntak av bil/gulvvask og støvtørking/klesvask.

Skrevet

Hehe, så det er ingen likestilling før jeg tar "mannejobben" Må ikke han også ta "kvinnejobben" da? ;-)

Skrevet

Jo. Men det gjør han jo høres det ut.

Skrevet

Nei, det er to ting han ikke gjør: Klesvask og støvtørking.

Skrevet

Hehe, helst ikke. Jeg er godt fornøyd med ham jeg har.

Må tilføye at da jeg flyttet inn med ham, så var han ikke så godt "oppdratt". Det var ganske tydelig at mora hadde ryddet opp etter ham hele livet, så det gikk ikke på skinner fra dag en.

Men han oppdaget temmelig fort at jeg ikke er mora hans, og takk for det! ;-)

Skrevet

Min gjør også alt det du nevner, men ikke alltid like frivillig. Enkelte ting tar han initiativ til, som f.eks. hente og bringe i bhg, ta ut pjokken osv, mens andre ting som husarbeid osv. trenger litt masing.=) Men er veldig fornøyd! =) DIgg med menn som faktisk bidrar litt!

Skrevet

Ja, særlig når man leser på dib. Da reiser det seg to spørsmål; er menn flest slike slasker? Hvis nei, hvor ble de funnet og hvorfor godtas det?

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg blir bare mer og mer fornøyd etter å ha sittet og lest på DIB/BIM... toleransegrensa mi for hva som er akseptabelt eller ikke er mye lavere enn hos de fleste her ser det ut til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...