Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Forige fredag fikk småen her 15 mnds vaksinen, og da sa helsesøster at man kunne få feber 5-14 dager etter at den var tatt. Nå i går fikk han feber på 39,7, og kastet opp i natt. har fått alt 4 stk stikkpille siden da, og nå har den økt til 40,4. Er dette noe å bekymre seg for, eller er det normalt etter den vaksinen? når vil den vanligvis gå ned? Han la seg ca kl 19 i går og våknet et par gangler3.er hvor han bare trengte smokken, før han våknet av oppkast kl 03 i natt. så vasket vi han og hadde han med oss fram til 5.30. da våknet han og sov omhverandre, til vi la han i egen seng kl 5.30. så sov han til kl 12 eller noe sånt i dag. sovnet igjen rundt 14.30 og våknet nå for 20 min siden.. I dag tidlig var tempen på 39,4.. takk for svar! hilsen førstegangasmamma...
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Siden han har høyfeber selvom han har fått stikkpille ville jeg ringt å krevd at legen skulle undersøke han. For de kan ikke avgjøre over tlf om feberen kommer av vaksinen eller noe annet. Jeg husker ikke helt hvor jeg fant det, å har ikke tid til å google det opp nå, men har lest at dersom barnet får høyfeber som ikke går ned selvom de får febernedsettene, så skal de undersøkes. Legevakta er ofte vanskelig, så man må gjerne krangle litt med dem. Går også ann å ringe 113 på så små barn, det sa ambulangsen personelet til meg når vi måtte bli hentet av dem siden legevakta ikke slapp oss inn, å gutten vår faktisk var alvorlig syk. De sa at de på 113 selv avgjør om de skal sende ambulangse eller ikke, å de kan hjelpe til å skaffe time hos legevakta. Så på så små barn så var det bare å ringe.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er ikke en slik som ringer legevakta støtt og stadig altså. De gange jeg har ringt dem, så har mini faktisk vært skikkelig syk, ikke bare litt tett i nesa eller no. Men på legevakta her hvor jeg bor, så skal man helst ha mistet en kroppsdel før man får komme inn. Har vært flere oppslag i lokaeavisa om barn og voksende som er blitt avvist på legevakta, å så ligget 14 dager + på sykehuset etterpå. Så ikke syke nok for legevakta, men syke nok til å trenge å ligge på sykehus. Ene jenta døde nesten. Skummelt.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Nå er det ganske mange timer siden han fikk stikkpille, så den kan jo ha gått ned etter at han fikk den, men så gått opp igjen? Akkurat nå virker han litt kvikkere heldigvis, så tror jeg kommer til å se det an til i morgen og så ringe helsestasjonen og evt legen da. Burde vel gå bra det? Uff, man blir jo så bekymret da
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 I o med at dem ikke skal ha mer enn 5 stikk piller i døynet, så skal de holde feberen i mange timer.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Det står 3 på pakka? hm.. Det endte uansett med sykehusbesøk, men ikke pga feberen.. uff.. takk for svar Hi
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Kanskje det varierer etter type stikkpille? (Håper da virkelig ikke det var trykk feil på pakken vår, heldigvis ikke gitt fler enn 3 på et døgn da.) Uff håper det går bra med den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå