Mammaen til 2007jenta Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Jeg bor i en tomannsbolig, felles inngangsparti for meg og naboen. Utenfor huset har vi en bratt bakke og en del trapper. Om vinteren når det er kaldt, så blir det med engang klink is i bådde bakken og trappene. Det vi ikke klarer å måke og brøyte vekk, strør vi salt over. Jeg har barnevogn, og baler fælt med både bakke og trapper fordi det er så isete. Så i september ble andre delen av huset solgt, og det flyttet inn en ny dame med en hund. Hun har nå satt seg helt på bakbeina med at vi skal salte utenfor inngangen, trappene og bakken fordi da kan ikke hunden hennes tisse ute (forøvrig så er det 2veier å komme seg ned huset på, og hun går som oftest den gangstien, og der er det ikke saltet). Damen "nekter" meg nå å salte, men vi har gjort det slik her i alle år uten problemer (naboen som flyttet hadde også en hund, var aldri noe problem)- og jeg kommer meg faktisk ikke ut huset med vogn og det som er når det er klin is. Hvem har egentlig "rett" her?
Store My Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Hva med å bruke sand i stedet for salt? Problem løst...
Mammaen til 2007jenta Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2009 Det har vi gjort en del tidligere, men det "ligger" seg sånn, og da må vi bare ut å koste når snø og is forsvinner. Jeg har bodd her i 5år nå, og vi og gamle nabo fant ut at salt var det enkleste.
Store My Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Skjønner det, men som et kompromiss? Ta litt, gi litt...
dansejentes mamma Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Jeg hadde bare salta jeg, og lata som jeg var døv om ho kom og kjefta. Om ho ville bruke energi på det så velbekomme. Men ho ville neppe blitt med å spleia. Salt i vei du, men kanskje ikke mens hun er hjemme..... Er ikke så viktig å ha rett vet du, det er viktigst å få rett.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Da er jo det store spørsmålet om du vil ha et godt forhold til din nye nabo, da må du inngå et kompromiss som å bruke sand. Eller du får bare kjøre løpet ut og strø salt. Vil du ha nabo fred eller salt? :=) Lykke til
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Jeg lurer på hvorfor ikke bikkja kan tisse der om det er saltet jeg da ??
Miss Foster Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Ja den lurte jeg også på ) Og hvorfor er det kun HI som skal tenke på nabofreden og et godt forhold til naboen? Det må da søren meg den nabokjerringa gjøre også. Hadde salta og gitt F...
iznogood Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Salt er veldig, veldig vondt for hundepoter. Men det er jo stort sett saltet nesten alle veier om vinteren, og med mindre damen bærer hunden på tur så vasser den i salt. Kanskje foreslå at hun kjøper hundesko eller bruker godt med potesalve om vinteren?
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Heller at bikkja bruker hundesko enn at hun skal falle med en barnevogn!
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. februar 2009 #11 Skrevet 15. februar 2009 Hvem betaler for saltet? Hun kan jo bare kjøpe sand, strø og sope til våren hvis det er et bedre alternativ for henne? Synes ikke det var et godt argument med tanke på det som er nevnt ovenfor at hun må jo bære hunden rundt alle andre plasser også for å unngå salt på potene. Jeg kjenner en del hundeeiere, og de salter utfor. Det går an å kjøpe både sokker/sko til hunden og krem som skal gjøre at dette ikke er et problem.
Hikken Skrevet 15. februar 2009 #12 Skrevet 15. februar 2009 Tror nesten jeg bare hadde spandert et par hundesko på denne dama og slat i vei jeg. Da har hun da ikke NOE å klage over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå