mamma070706 Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Har i dag hatt en flott dag ute med mann og barn. På tur hjem fikk jeg synsforstyrrelser og ble merkelig i kroppen. Har migrene med aura, men opplevde dette "anfallet" som atypisk mine vanlige aura varsel før migrene. Synsforstyrrelsene kom denne gangen midt i synsfeltet (normalt pleier de å komme som sorte "lyn" i sidesynet), deretter forsvant sidesynet på venstre øye. Har etter hvert roa seg, men har en merkelig men ikke så fryktelig vond hodepine oppe på hodet, på høyre side (akkurat hvor fontanellen er åpen på babyer). Kjente også når jeg gikk ut av bilen at jeg var usikker med det samme om jeg greide å stå på beina. Det gikk bra. Som sagt de fleste symptomene har gitt seg, bortsett fra hodepinen oppe på hodet, er slapp og rar i kroppen. Ikke pulserende hodepine, ikke kvalm, reagerer ikke på lukt og har spist et stk pizza. Sitter her å vurderer om jeg kanskje skulle ringt legevakta å få tatt en sjekk, eller om de kommer til å oppfatte dette som en voldsom overdramatisering av litt vondt i hodet. Noen som har migrene som har erfart slike atypiske anfall (anfall annerledes enn det de er vant til)??
Bring_it_on!!:)) Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Jeg har hatt noen aura migrene tilfeller.. Og kan ikke si at det er en mal på hvordan det foregår.. Derfor hadde ikke jeg personligt ringt legevakten pga det.. Jeg har sett at symptomene kan være litt forskjellige fra hver gang.. Men du kjenner jo din egen kropp best og er du urolig så kan du jo bare ringe legen..
mamman til to gutter Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Jeg syns det høres ut som migreneaura. Jeg mister alltid synsfeltet i midten når jeg har det, det begynner der og så forsvinner det på en side etterpå. Det skal forsvinne på begge øynene hvis det er pga migrene, men feks venstre side på begge øynene. Hvis det bare forsvant på et øye, så ville jeg kontaktet legevakt med en gang. Man kan få kun auraen uten at den følges av kraftig hodepine, så det ville jeg ikke bekymret meg over, men bare vært glad til.
Dailis Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er enig med mamman til en gutt. Jeg får det også slik. Ofte slipper jeg den intense hodepinen, Godt det da Men alt som går fort over er postivit, vedvarer noen av plagene er det brått mye verre har vi fått høre av nevrologer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå