Gå til innhold

hvilken dato hadde dere forholdt dere til om...

Anbefalte innlegg

Skrevet

du hadde siste mens den 10.10.08. du kommer til legen,og får en termindato,som tilsier den 19.07.09.

så kommer du til jordmor.. får da er termindato som tilsier den 17.07.09. MEN så er det UL neste..hehe og da dukker det opp en helt anna dato,nemlig den 30.07.09.

hmm.. både jeg og sambo er litt usikre nå...med tanken på tre datoer. jeg har litt lyst til å få en ny ul om noen uker..for å få det ordentlig bekreftet,jeg syntes det er såpass spirik mellom 17/19-30.07.. eller er det normalt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

UL tas ca i uke 19. På denne tiden mener man at alle fostre er kommet like langt i utviklingen/er like store, og ut fra det beregner man terminen. Det er ikke alltid denne stemmer med det man selv mener, bl.a. fordi et embryo kan gå "i dvale" en tid tidlig i svangerskapet, ha en pause i utviklingen.

Ut fra dette er det altså ikke noe poeng å få en ekstra UL, det vil ikke endre termindatoen uansett.

Det er ikke uvanlig med et par ukers sprik i termindatoene du får.

Det er uansett UL-terminen som gjelder i alle sammenhenegr: Ved permisjonssøknader, i forhold til evt. overtidsvurderinger osv. Så du kan i grunnen like godt forholde deg til den først som sist.

Skrevet

Jeg ville holdt meg til UL terminen. Mange får UL-termin to uker før eller etter mensterminen. Og det er jo ikke så veldig stort sprik mellom datoene. Bare tretten dager.

Skrevet

oki..men da er det jo greit,jeg bare skjønner ikke hvordan de kan ha så store forskjeller på termindatoer. Legen og de andre altså.. jeg var jo før ul i uke 18+2.. så kom ul og datt ned til 16+3.. og da om det stemmer..så syntes jeg vdet kanskje var litt tidelig med ul oxo.. vi kjenner jo masse spark,så kjønn tydelig og greit.. men det er vel forskjellig fra gang til gang og persom til person det også.

Skrevet

Jeg hadde 14 dager sprik begge ganger og forholdt meg til ul termin slik legene og sykehuset gjør. Det stemte også.

Kvinner går ikke akkurat like mange dager gravid, man kan ha eggløsning senere enn man tror, sæden kan overleve i 5 dager, utviklingen av embryoet kan fryses en perioder osv osv.

Skrevet

hei.

hos meg var det et sprik på nesten en hel mnd på lege og ul i forige svangerskap,kjedelig å bli flytta en mnd tebake når en kommer på ul,men ul termin var den som stemte da,denne gangen ble jeg flytta fram ei uke på ul,håper den stemmer nå oxo er 12+2 nå,

Skrevet

takk for svar jenter=)

er egentlig det samme om prinsen kommer den 17 eller den 30 juli,men det er greit å ha en dato og forholde seg til =) han er jo mer en velkommen uansett når han kommer <3

ha en fin efta/kveld videre =)

mvh HI.

Skrevet

Det skal jo være ul-terminen som er mest riktig, men du kan jo be om en ny for sikkerhetsskyld?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...