Ksenia & Anjem Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 nettopp kjøpt det..men skal ikke slike være varmeregulerende? etter han har ligget på det, er han jo våt i bakhodet??
Popsipus Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Det har jeg ikke opplevd før, men jeg kommer ikke til å kjøpe det igjen. Hver gang jeg vasker det, farger det blåe stempelet bak av, slik at selve ulla blir gråblå. Ser veldig lite innbydende ut etter hvert. Dessuten er det laget av merionull fra Australia der man benytter en metode kalt for mulesing. Det går ut på at man skjærer ca. 3 cm av bakenden på lammet for å forhindre at det kommer avføring og urin på skinnet. Dette gjøres mens lammet fortsatt er i live og uten noen som helst form for bedøvelse. Helt grusomt! Hadde jeg visst det, hadde jeg aldri kjøpt det, da det finnes alternative produsenter som kan garantere at denne metoden ikke benyttes.
Ksenia & Anjem Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2009 æsj er det sant? så utrolig ekkelt ://
Mrs. Bouquet Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Jeg har også den erfaringen at ull ikke regulerer varmen, men gjør barnet svett og klamt. Bruker ikke vårt dyre nøstebarn-skinn, noe av det mest bortkastede barneustyret jeg kjøpte. Selv får jeg ståpels av å ta på det ekle stinkende skinnet, så nå ligger det på loftet og jeg irriterer meg hver gang jeg ser det. Hadde jeg visst hvordan dyret ble behandlet hadde jeg aldri kjøpt det. Kunne tenkte meg å brennmerke bøndene som gjør slik. Kvalmt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå