Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 For alle som er utviklingshemmede er vel ikke PSYKISK utviklingshemmede?
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Ja det gjør det. Det er mange som er fysisk utviklingshemmede. Klare i toppen, men en eller annen fysisk skavank som gjør at de ikke fungerer 100% på alle områder.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Hvis jeg kan få være litt morsom uten at noen blir fornærmet: Alle disse mennene som ikke står opp/gjør husarbeid som det har vært skrevet mye om i dag kan vel kalles fysisk handikappete.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 lam, blind, døv, CP.... de første jeg kom på... dette er fysiske handicap.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 En kan ha et handicap uten å være utviklingshemmet... Utviklingshemmet betyr at vedkommende egenskap (fysisk eller psykisk) ikke utvikler seg som de skal. Om du har en arm som stopper opp i veksten og forblir liten som på en baby eller vokser svært sakte f.eks så kan man si du er fysisk utviklingshemmet. Om du f.eks er i en ulykke og mister et bein eller blir lam, eller får en hjerneskade for den del er du handicapet, men ikke utviklingshemmet.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Ok, for når jeg søker på "fysisk utviklingshemmet" på google, får jeg 33 treff, og det er jo ganske lite....... HI
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Jeg har en sønn som er både fysisk utviklingshemmet og fysisk handikappet. Myelinet utvikler seg ikke som det skal og dette resulterer i at beina ikke virker som de skal og gir ham spissfot og dårlig balanse, samtidig som han og har hypermobile ledd.Veldig dårlig kombinasjon i følge spesialistene som ikke kan sette diagnose på ham, da de ikke skjønner hva som er grunnen til dette.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Akkurat, for fysisk utviklingshemning er jo naturlig nok ikke så vanlig som psykisk utviklingshemning er det. Hjernen fortsetter jo å utvikle seg i langt større grad etter fødselen og faren for utviklingsproblemer der er jo langt større. Og fysiske "skavanker" blir også langt sjeldnere omtalt som utviklingshemninger selv om handicapet er følge av en utviklingshemning. De omtales langt oftere rett og slett som handicap. Anonym 14.19
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 "fysisk utviklingshemmet" Kan jo heller si funksjonshemmet. Siden de har en eller flere funksjonsmangler.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Er jo noe som heter Fysisk funksjonsvikt, samt fysisk funksjonshemmet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå