gravidmednummer2 Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er ganske så kvalm noen dager og sitter over doskåla og hoster, harker og brekker meg. Føler at jeg kaster opp, men det klarer jeg ike. Jeg klarer ikke å stikke fingeren i halsen heller, for når jeg prøver får jeg den aldri langt nok ned. Skulle gjerne klart å kaste opp for å få det ut av kroppen, isteden for å gå å "brygge" på det i timesvis. Men så enkelt er det kanskje ikke?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Kvalmen du har nå når du er gravid kommer av hormonene kroppen produserer. Ikke at du har et virus i deg eller noe stygg mat du har spist, så jeg tviler sterkt på at du blir noe bedere av å spy! Om du ser menyen til venstre på siden her, er det et punkt som heter "kjerringråd" - der inne tror jeg du skal finne noen råd mot kvalmen, noe hjelper på noen, mens det ikke hjelper i det heletatt på andre! Men ett tips er jo å spise ofte og lite. Om man ikke er ekstrem kvalm hjelper det faktisk på å spise, selv om det er det siste som frister når man er kvalm.. Jeg ligger selv på sofaen nå og prøver å manne meg opp til å gå på kjøkkenet og få i meg noe mat. Ikke lett når ingenting frister!!
bimc Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Hei! Jeg har vært sykemeldt nå i 3 uker, og har kastet opp i gjennomsnitt 2-3 ganger daglig i 4 uker. (noen dager mye mer, og andre dager ingen ting ) Jeg syns det er deilig rett etter jeg har kastet opp, men bare hvis jeg har fått i meg litt veske den dagen. Ellers kaster jeg bare opp sånn "tørt" og det er IKKE godt! Jeg har derfor begynt å spise masse nudler! Det er deilig å få opp igjen, og jeg føler meg SÅ bra en liten stund etterpå. Selv om det ikke er så mye næring i det, så er det bedre enn ingen ting! Nå skal jeg på kjøkkenet for å ordne mer nudler Lykke til!
gravidmednummer2 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. februar 2009 Takk for gode råd begge to! Må nok prøve litt nudler ja, før jeg føler det også som om jeg kaster opp tørt. Vet ikke om det er det det kalles, men jeg sitter og virkelig føler at jeg kaster opp bare at ingenting kommer ut. Lykke til videre med dere ihvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå