Gå til innhold

Når pakker dere sykehusbagen?


*Lunamor*

Anbefalte innlegg

Er nå i min 33.uke, og tror jeg skal drøye det 2 uker til før jeg pakker. Men jeg har begynt å handle inn litt småtteri som skal tas med på sykehuset, som ammeinnlegg, ammebh, en god joggedress, brystvortekrem osv. Når pakker dere sykehusbagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme har jeg lurt på... Er 33+1 i dag, og har akkuart skrevet en liste over hva jeg vil ha med meg...

Gleder meg veldig, men syns liksom at det er litt skummelt å pakke bagen og, for det KAN jo være at det er hele 9 uker igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg at det er litt skummelt å pakke den "berømte"bagen..plutselig går det opp for meg at det ikke er så lenge igjen!! Jeg har også lista over hva jeg skal pakke ned klar, men venter vel et par uker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...det har jeg egentlig ikke tenkt på enda! men jo...burde vel iallefall skrive en liste over ting jeg skal ha med...og begynne å finne frem snart:) Hadde med alt for mye sist...denne gangen skal jeg være flinkere til å begrense det til det minimale ;)

 

Er vel greit å ha den pakket ferdig rundt uke 36 +? En vet jo aldri når det blir fødsel...sist gikk jeg 13 dager over termin, men det har nødvendigvis ikke noe å si for denne gangen da :) (håper jeg....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør egentlig pakke bagen nå jeg, har fått beskjed om at det mest sannsynlig blir for tidlig fødsel (er 30 fullgåtte uker bare, så håper hun blir der lengst mulig!), men klarer liksom ikke å pakke helt enda likevel:s

Har kjøpt masse ammeinnlegg (fikk melk i uke 16, så litt derfor og), prematurklær, brystkrem+pumpe, smokker, men litt vanskelig å pakke klær etc til meg når jeg ikke vet hvor lenge jeg må være der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg ikke tenkt på engang! Sikkert fordi jeg gikk 14 dager over sist, men hadde alt klart sikkert 3 mnd. før termin. Endte opp med å vaske tøy og brette inn og ut av skal flere ganger. Så nå "sparer" jeg til permisjonen starter...føder sikkert 4 uker for tidlig denne gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke til å pakke før jeg går ut i permisjon. Har andre ting å gjøre... Som å få oversikt over hva vi har av babyting og om jeg må kjøpe noe. Eller bare vaske klæra til de to barna som jeg alledere har. Phu!

 

Men å skrive liste var lurt. Og vis den til mannen og si hvor den og de tingene på lista er. Skulle man da måtte dra før bagen er pakka, så kan han klare det (og ikke ende opp med tangatruser og den trangeste buksa og t-skjorta i skapet... Det koker sikkert litt for de og...)

 

Og jenter, husk sminke! Jeg er ikke jålete, men det er veldig deilig å kunne se litt fresh ut (selvfølgelig ikke noe man må!!!) når man skal vise fram nurket til de besøkende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted at det kunne være lurt å være ferdigpakket når en hadde gått 30 uker, da en aldri vet hva som kan skje:P

Sikkert ikke sååå nødvendig med alt dillet hvis en bor veldig nærme sykehus, for da kan sikkert mann eller familie ta med ting man trenger.

 

Snart ferdig å pakke jeg da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte sist i uke 36+6, hadde pakket litt babyklær, joggebukse, truser, sokker, topper det var lett å amme i, ammeinnlegg, reise sett str på shampo/balsam/såpe, bind! For du vil ikke dra hjem i de digre bindene fra sykehuset..., Tok m hodeputa mi også, fordi det var komfortabelt.

 

Hadde en liste ferdigskrevet i bagen som det sto ex tannbørste, mascara (ja du vil faktisk se litt fresh ut, tar jo ikke mer enn 2 min å fikse det!) +++ Var kjekt å ha den lista klar. Kan godt ta med gravideklær for du blir IKKE slank over natta!

 

Papirene dine

Sportsdrikk (den var kjekk å ha den flaska til vann senere i fødselen)

Litt mat til far + ny t-skjorte + bokser/sokker til ham da han bodde sammen med oss.

Han kom med ammepute og bilstol da det trengtes, så gikk liksom ikke inn på sykehuset med en diger koffert.

 

Pakket egentlig to små bager, og lot tingene til far/hodepute og det jeg ikke trengte med en gang ligge igjen i bilen, så gikk far og hentet det da vi kom på barselhotellet 3 timer etter fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke pakket bagen enda, men har jo tenkt litt på det.... Er nå 33+4 og ting kan jo skje selv om jeg mest sannsynlig kommer til å gå over tia siden d er vanlig med førstemann! Er liksom litt rart å skulle pakke sykehusbagen allerede - da kommer plutselig babyen og fødselen enda nærmere og blir enda mer virkelig!! Har jo gått rundt å venta så lenge og nå som det nærmer seg så fort går d nesten for fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte e sku pakke den snart. Har lang vei te sykehuset og forje fødsel fikk så fort at e tør ikke begynne å pakke om e plutselig går i fødsel. er i uke 33 så tenker at jeg ska pakke ned d mest nødvendigste og ha den liggende i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt på den berømte bagen, er i dag 33+6. Har 10 mil til sykehuset, og vil helst ha med det jeg trenger(Ikke bli lei deg min elskede mann, men pakke kan du ikke-har erfaring)

Til nå:

ammeinnlegg

ullinnnlegg

singlet(amme)

truser

sokker

bind

bukser/tights

lange gode romslige gensre

Noen toalettsaker

 

 

 

Må pakke:

krem til brystvorter(brukt uguentum tidligere-veldig god)

hårstrikk

slipperser

lue ol til baby

pappan tar med hentesett den dagen vi skal hjem(siden svigers strikker for harde livet)

 

Kommer ikke på mer, men det viktigste er nok i boks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 33 og begynt å finne fram litt ;) joggedress, sokker, amme t-skjorter er i boks :) klærna til tulla skal vaskes, ellers er alt klart til hun ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min halveis klar jeg... med pysj, bind og undertøy i, pluss noen toalettsaker. Men fikk mange gode tips her nå. Er jo i uke 34 så den bør vel snart være klar. :o)

kommer vel til å være så nervøs når det enedelig skjer at jeg glemmer hele baggen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja det var også noe..Tror jeg må begynne å tenke litt på dette etter hvert jeg også..I alle fall når det er noen ting som må handles inn og slikt først..

Skal skrive en liste på hva jeg skal ha med meg til helgen og prøve å få kjøpt noen av små tingene som må kjøpes inn som ammeinnlegg og amme bh,sikkert lurt med en sånn krem til brystvortene også..

Så får jeg se til å begynne så smått etterhvert ;o) Er øyeblikk 34 fullgåtte uker nu ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt å pakke enda, men nå fikk jeg det sparket i rompa jeg trengte for å begynne å skrive liste - takk for tips :-)

 

Er førstegangs i 34+5 og siden både moren min og søstera mi gikk godt over, tenker jeg at jeg også kommer til å gjøre det, men man vet jo aldri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å ta med en egen do rull hjemmefra pga at do papiret på sykehuse er som sand papir. Er kansje ikke det mest behagelie å tørke seg med etter en fødsel:P Lykke til alle sammen,,,,nå er det like før de små er her:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier de ikke at en ikke skal tørke seg på vanligmåte etter fødsel da? Ser det er flere som bemerker toalett papiret...Trodde man skulle skylle med dusj og i så fall bare klappe forsiktig med papir og da spiller det vel ingen rolle om det er lambi eller hva det er...

Men ikke vet jeg,er førstegangs så har ingen erfaring på dette selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer nok det, brukte dusj og kluter forrige gang. lambi vil vel sette seg fast, fysj jeg gruer meg til den delen der. litt ekkelt å lese jeg skjønner det, men fy f. det der pluss at tarmene blir klemt flate det er ikke særlig å glede seg til....

 

men mye annet da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er i uke 35:) har pakket litt!

Har pakket hentesettet til babyen i vognbaggen!

Og til meg selv har eg pakket en liten toalettveske, ammeinnlegg og kamera! Resten tror eg at eg må pakke rett før, fordi eg har ikke så mangen klær som er passelige lengre så eg må nesten ta det på sparket:) men skal skrive ei liste som skal henge på kjøleskapet med ting eg eller kjæresten må hive med oss når vi er på vei ut døra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket den i går faktisk;) 34 uker på vei, og jeg gjorde det samme sist.. Gikk ikke frem til termin med førstemann, hun kom i uke 38 + 2.. Så syntes det var greit å ha det gjort.. Meeeen den er ikke helt klar enda, mangel noe småtteri og den legges ikke ut i bilen enda - hihih..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 20 dager til termin men regner med å få før tiden da begge de to andre jeg har gjorde det.

Har ikke begynt å tenke på noe bag.De to andre gangene gjorde je det mens riene stod på.......ikke lurt.....

 

Ikke så dumt med en liste over hva en trenger..

Takk for tipset:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...