ble_mamma_6august 09 Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 har hatt småblødninger tidligere. og alt har gått bra da. Men det var i 1.trimester.. Er det vanlig å ha blødninger nå i uke 16?
miriams Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Hei Jeg er gravid med andremann, straks i uke 27. Med førstemann hadde jeg ingen blødninger. I dette svangerskapet fikk jeg småblødninger fra uke 14, og til og fra frem til uke 23. Har fått mange forskjellige forklaringer på blødningene, og ble sykemeldt i noen uker. I uke 21 fikk jeg blødninger og kynnere samtidig. Da sykmeldte de meg ut svangerskapet, så nå tilbringes dagene hjemme. Ikke helt det jeg hadde planlagt, men men. Jeg skaffet meg en sånn hjertelydsmonitor (hva nå den heter), slik at jeg kunne slutte å bekymre meg på dager jeg blødde. Lykke til. Det er absolutt ikke uvanlig med småblødninger har jeg skjønt. Snakk med legen din dersom du er bekymret. KLem
ble_mamma_6august 09 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2009 har snakket med legevakt.. skulle ligge rett ut, ikke spise eller drikke, så ned på sykehuset ikveld.. Jeg har sånn hjertemonitor jeg oxo.. Men alikavel ska jeg ned til undersøkelse. Håper jeg får UL da Hører jo at den lille har det bra, men man skal jo ikke blø.
Snart mamma til tre små Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Hei dere... Jeg er 13 uker på vei, og begynte å blø for et par timer siden. Frisk blødning, ikke smerter, men ubehag. For ei uke siden hadde jeg sterke smerter + blødning, og ble sendt på ul, og da var alt ok. De snakket om at jeg blødde fra morkaka... Noen som vet hva det kan bety? Miriams: hvilke forklaringer har du fått på blødningene? Skal_bli_mamma_i_august: hvorfor skulle du ikke spise eller drikke? Jeg tenkte faktisk å vente til i morgen med å ringe legen... de kan vel ikke gjøre noe hvis det verste skulle skje, likevel... Fikk du andre råd? andre som vet hva man bør/ikke bør gjøre når man blør? Ganske bekymret her nå ja....
ble_mamma_6august 09 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2009 først å fremst bør du ringe legevakt. jeg gjorde det.. man skal ikke løfte noe særlig. helst ligge rett ut og slappe av til blødingene gir seg.. Jeg ha ingen anelse på hvorfor jeg ikke får spise eller drikke.. men er skrubbsulten jeg har hatt blødninger tidligere, men det var før 12 uke, da er det jo mest vanlig.. Ring legevakten, så avgjør de hva du bør gjøre Lykke til
Snart mamma til tre små Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Takk for svar! Ringte legevakta, men traff visst en litt annen type person enn deg... "Er det ikke liv laga, så er det ikke det"... " Og så etter ei stund "Men man kan jo ha småblødninger likevel da. Du kan jo dra til legevakta og trekke en kølapp for å få deres vurdering, men du er jo så tidlig i svangerskapet...". Jadda, så jeg venter til i morgen, og følger i mellomtiden dine råd. Men hvordan gikk det med deg? Har du vært på legevakta? Hva sa de, i så fall? Lykke til til deg også!
ble_mamma_6august 09 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2009 kom hjem nå, etter å ha ventet leeeenge.. de ''glemte'' å skrive opp timen på meg :-0 da ble jeg sur assa! hehe Hadde jeg visst at det kun var hjertelyden de sku sjekke så hadde jeg blitt hjemme.. hjertet hører jeg på daglig uansett... Men fikk mast meg til undersøkelse imorgen, da vil jeg mest sannsynlig få UL hjertet målte hele 160 slag i minuttet :-0
miriams Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Hei Jeg fikk en rekke forskjellige forklaringer. Hører med til historien at jeg er et risikosvangerskap, så jeg blir fulgt ekstremt tett opp. Men, i allefall. Først trodde de at jeg hadde en morkake som lå inntil indre mormunn (delvis placenta praevia, eller dypt sete). Så fikk jeg behandling for bakteriell vaginose ( som jeg nok hadde, for jeg fikk utflod akkurat dag,og de trodde det kunne være slimhinneblødninger). Så mente noen at det ikke var morkaka, men kanskje livmortappen som blødde. De dagene jeg blødde noe tok jeg det med ro og lå på sofaen. (ikke lett med en 3-åring i huset, så mannen gjorde masse for å hjelpe situasjonen). ELlers forsøkte jeg å leve normalt. Jeg hadde ikke store blødninger, men sport av blod når jeg tørket meg, og evt litt i trusen. Lykket til!! Fortell hvordan det går da. Klem
ble_mamma_6august 09 Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2009 da har jeg vært på sykehuset. Alt sto bra til En kjempeaktiv baby, derfor skiftet jeg nicket fra blir_mamma_i_august til spinnvill_augustbaby hehe
Snart mamma til tre små Skrevet 17. februar 2009 #10 Skrevet 17. februar 2009 Hehe, sikkert herlig å se masse aktivitet! Jeg var til fastlegen i dag (lå med omgangssyke i hele går), og hun fant hjertelyden, puh!! Men, legen var litt bekymret over hyppige kynnere pluss to såpass kraftige blødninger, at hun sykmeldte meg i to uker. Så nå har jeg beskjed om å ta livet med ro. Så da skal jeg ta det så med ro som det går an med en to-åring og en fire-åring i huset! Dere som har kjøpt en sånn lytte-greie, hvor mye koster det, og hvor får man kjøpt det? Høres kjekt ut.
ble_mamma_6august 09 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2009 jeg ble oxo sykmeldt i to uker :/ Kjørte den på nettet. finn.no søk på angelsound. den koster 499,- har oxo hørt noen finner den på ebay, til rundt 300kr, men da er jo det en del å betale i frakt tror jeg..
Mamma_til_isabella Skrevet 17. februar 2009 #12 Skrevet 17. februar 2009 Koster 250 kr på e-bay og det er inkl frakt så det er billig=) men bestill den som kommer fra kina:)
Snart mamma til tre små Skrevet 22. februar 2009 #13 Skrevet 22. februar 2009 Det var jo ikke så veldig dyrt, skal vurdere det, tror jeg. Skal til legen med minstemann i morgen, så spørs om jeg spør pent om legen kan lytte på magen min samtidig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå