Gå til innhold

Har litt snev av dårlig samvittighet i dag, men bare litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinnen min har gebursdag i dag, og de ber aldri i selskap. de mener at de som vil kan komme av seg selv. Hvert år har vi troppet opp uanmeldt, og hvert år blir vi møtt med en skorg av folk der. Det blir satt fram ei langpannekake og saft/vann. Vi blir sittende litt, men etterhvert blir det mange folk, og vi føler vi må gå for å gi plass til nye gjester. De dekker jo ikke til på spisebordet, men bare i salongen sånn etterhvert som folk dukker opp. Synes hele greia blir rotete og stressete.

I fjor på gebursdagen hennes stresset vi hjem fra jobb, hentet ungerne på skolen og stresset med å kle oss i finklær. Kjørte de 20 minnuttene det tar til de. Og der var der INGEN hjemme:( Vi la pakken i postkassa deres, og dro hjem. Angrer på det siste, for vi fikk aldri noen takk (vet at hun har fått den, for vi så den hjemme hos de senere). I ettertid fikk vi vite at de hadde vært bortreist den dagen:(

Så nå gidder vi ikke stresse mer med å gå dit i selskapene. Hun lurer nok på hvor det blir av oss i dag, men jeg skal prøve å ikke dvele mer ved samvittigheten min.

Irriterer meg på folk som ikke kan invitere i stedet. Vil de ha besøk, så kan de vel heller det. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg! Hadde heller ikke stresset med å dra dit :)

Og det er ufint og ikke takke for bursdagsgaver! Så lenge det var kort på den og hun visste hvor den kom fra :)

Skrevet

Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Du er ikke invitert noe sted.

Jeg ville ha ringt og gratulert med dagen.

Skrevet

Normalt sett ville jeg ringt og gratulert med dagen, eller sendt melding. Og jeg har alltid sendt henne melding, men hun svarer ikke alltid. Så nå gidder jeg ikke det mer heller. er mildt sagt lei av det hele. Hun hverken melder eller ringer på våre gebursdager. Det rareste er at hun blir såret når andre ikke gjør det når hun har dag. Men hun gjør det ikke når det gjelder andre.

Alt skal være så enkelt når det gjelder for henne, men vi andre skal stresse for henne likssom. Nå er vi som sagt gått lei:(

Hun lager ikke i stand selskaper for ungene sine heller. Bare barneselskap, men ikke familieselskap. Alle stikker innnom i døra til ungene med gaver, og blir kanskje invitert inn på litt vafler. Enklest mulig for henne.Stress for oss andre. Ikke no hyggelig i det hele tatt.

Skrevet

Jeg ville nå sendt henne en melding. Da har du ditt på "det tørre".

Skrevet

Vi har også noen i slekta som aldri inviterer når de har dag. Tar det som at de ikke ønsker å feire det jeg da. Så da hverken går vi dit eller gir gaver til de. Vil de gjøre noe ut av dagene, så kan de jo bare invitere.

Ungene gir vi til uansett, for det er ikke deres feil at de har late foreldre, eller gnitne...kall det hva du vil :D

Jeg respekterer at noen ikke ønsker å feire gebursdagene sine når de er voksne, men da kan de heller ikke forvente å få noe annet enn en telefon.Men jeg forstår ikke at de dropper å lage til gebursdagsselskap for ungene sine:(

Skrevet

Hei igjen:)

Har du klart å holde deg, eller har det endt med at dere dro til svigerinnen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...