Gå til innhold

Erfaring med potty training pants??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å skaffe det til eldste som har begynt å vise interesse for å gå på potta. Kanskje det kan hjelpe til å gjøre henne oppmerksom på når hun tisser..for de vanlige bleiene er jo så superabsorberende at hun ikke egentlig merker forskjell på om hun har tisset eller er tørr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og min erfaring er at de er dyre og bortkastet.

enklere og bare takle 'ulykkene' i trusen en uke eller 2 (kun dager for enkelte), også er du ferdig med det.

training pants gir barnet en folelse av beskyttelse og de går ofte heller i bleiene enn og lope på do. Det kjennes jo fortsatt ut som en bleie. Poenget er jo at det skal foles ubehagelig.

Skrevet

Ok.. En kollega sa hun hadde brukt tøybleier av ull for å få til bleieslutt, men tenkte DET må da være helt forferdelig! Så kanskje PTP var en grei middelvei..men kanskje jeg tar feil.

Flere?

Skrevet

samme erfaring som over her. bortkastet.

jenta mi brydde seg ikke noe mer om ho tisset i disse enn i vanlige..

Skrevet

Ok..når vet man om de er klare for å prøve å kutte bleia helt da?... Har ei som ser ut til å gjerne ville gå på do morgen og kveld, men dogåing i løpet av dagen gir hun blanke i...

Skrevet

Bortkasta penga!! Kjøp heller noken ekstra truser:)

Her har guttungen fått velge seg noken truser som han synst er fine, så han vil ofte ha truse enn bleie. Men vi kjem nok til å vente til sommaren før prøva meir med truse. Er ikkje så lett for han og skulle springe på do om han er ute og har masse kle på. Så da er det litt lettare om sommaren når han ikkje trenge ha på så masse kle:)

Skrevet

Vår responderer jo på disse med å si ifra ihvertfall.

Vår er ikke klar til å bare gå rundt i truse (og jeg er ikke klar for bæsj i sofaen for å si det slik), så da syns jeg det funker bra her.

Skrevet

Eldstemann her brukt potty training på nettene når hun skulle bli tørr, det fungerte veldig fint, for hun kjente at hun ble våt, og istedet for å la det gå i bleia, gikk hun på do. hun brukte de aldri på dagtid, da hun ble tørr 2 år og 3 mnd gammel. hun tisset litt på seg i en ukes tid, også var hun ferdig med det. Slet litt mer med ¨nettene, derfor potty training med stor suksess.

Skrevet

Kjøpte en pakke og brukte to bleier... hun ble jo søkk våt i buksa uansett. De absorberer jo dårlig (hele poenget...) og dermed lekker de på alle kanter og holder overhode ikke ungen tørr. Og hun trodde at hun hadde bleie på og dermed bare kunne tisse som vanlig. Vi tok på truse og var heller nøye med å spørre ofte om hun måtte på do og fortsatte noen måneder ekstra med nattbleie. Tror hun hadde 2-3 "uhell" den første tiden, det var alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...