Gå til innhold

Et spm om ukene man er i her på bim..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å forstå det tellesystemet her inne hele tiden, men logikken forsvinner like fort som jeg tror jeg skjønner den :P

Altså, jeg er nå 6+2 på vei, og fosteret 4+2. På min side her inne står jeg i min 7 uke. Betyr det da at jeg er 6 fullgåtte uker, og er på vei inn i min 7 uke??

Var på UL på onsdag, da målte gyn meg til 5+5, og termin 11 oktober. Altså, da gikk jeg over i min 6. uke på fredag, hvordan kan jeg da være 6 fullgåtte uker nå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er 6+2 er du i din syvende uke, ja. Seks fullgåtte og to dager inn i den syvende.

Hva gynekologen din fant ut kan jo ikke websiden vite med mindre du forteller den det. Dersom du har oppgitt den terminen du forholder deg til når du mener du er 6+2, vil websiden si at du er i din syvende uke. Dersom du oppgir den terminen gynekologen ga deg, vil du være i din sjette uke (fem fullgåtte og fem dager).

Skrevet

ja, jeg har oppgitt den terminen som gyn gav meg.. Derfor jeg ikke forstår hvorfor jeg allerede er i uke syv.

Men på babyverden sine sider, så står det at jeg er 6 uker og 2 dager på vei. Og det stemmer jo.

Skrevet

Det er fordi helsevesenet sier at man er i "uke seks" fra 6+0 til 6+6,

mens bim kaller dette "den syvende uken".

Du kan nesten sammenligne det med alderen på folk.

De som er 30 år ville bim ha kallet i sitt trettiførste år. Fordi man liksom har begynnt på det året.

Skrevet

jeg tror jeg ville forhold meg til det legen sa jeg.. og siden det på babyverden stemmer overens med det ville jeg regnet ut ifra den.. Mye lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...