Gå til innhold

hva kan mulige årsaker være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min svigerinne har termin om 2 uker,men fått beskjed om å komme til nyultralyd til fredag,for legen synes barnet hadde stort hode.

han hadde ikke sagt noe mere enn det,så min svigerinne lurer mye på hva som kan være årsaken.

men kan det ikke være sånn helt naturlig da?

og om det skulle være noe,feks downs syndrom,så ser de vel det på foldene i nakken?? eller husker jeg helt feil fra min egen ultralyd.

Egentlig så tror ingen at det er noe galt, men ville bare høre her litt med dere,om det er noen som har opplevd eller hørt om dette noen gang.

hun har 3 friske gutter fra før,og er ikke fylt 31 år enda.

det med at jeg husker folder i nakken,er at min lege sjekket det nøye da jeg var 38 år når jeg gikk gravid med min siste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine hadde ganske stort hode (39 cm rundt), men det ligger i samboers familie.

Ellers kan vel en mulig grunn være "vannhode"..?

Skrevet

ja,det er det første som slo meg også..

men ellers så har hun fått veldig små barn,også i hodet...hmmm..uff..

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om dette.

Kan jo være mye, at de tror hodeomkretsen er for stor ifht til mors bekken, at de sjekker igjen slik at det ikke forverrer seg osv.

Jeg holdt på å kollevippen selv, men det var ingenting da. Ikke hadde han noe større hode når han kom ut heller, 34 cm. Men, de sjekker alltid vetdu. Sikkert ingenting å bekymre seg for.

Skrevet

nei,jeg håper da ikke det, ho har nok å stri med fra før,om ikke det også skulle bli ekstra oppfølging med dette barnet.

vi fikk greie på at hun var gravi,4 dager før jul, og hun var til første sv.kontroll 6 jan,så hun har ikke vært flink til å følge opp,sånn sett.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, morsomt :o) Legene mente jeg hadde vannhode, fordi det var så stort... (har stort hode altså, men ikke såååååå stort). Og de har masa med begge mine om at "de har så store hoder, stakkar". Alltid vært et tema på hs, men de har gitt seg med eldste nå som blir 5 i år....

Tror ikke det er noe alvorlig jeg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...