Elviraen Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Da jeg sto opp i mårres for å gå på do fikk jeg sp vondt i ene siden av magen,den siden de målte livmoren min, så jeg tror det er livmor....det er en intent stikkende smerte, hatt den av å på i 3,5 time nå, det er så vondt innimellom at det nesten svartner for meg, blir helt våt av kaldsvette....,¨og så er jeg alene hjemme og aner ikke hva jeg skal gjøre..... klarer ikke å gå, og hvis jeg reiser meg blir det værre.... når jeg ligger helt i ro kommer det og går, det er en stikkende smerte, som en EKSTREM mageknip på ene asiden på en måte, jeg er i uke 23 nå,fortili at den kommer nå assa!! andre som har hatt dette!?
Lillemy-77 Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Hei:) Ikke for å skremme deg, men jeg ville ha ringt sykehuset/jordmor og snakka med dem. Dette sier jeg fordi jeg selv satt hjemme i uke 28 sistgang jeg var gravid, kaldsvetta og spydde så vondt hadde jeg. Det viste seg jo at jeg satt hjemme med pressrier, så det ble full fart på sykehust og fødsel 3 mnd for tidlig. Grunnen til at jeg ikke dro tidligere, var at jeg snakka med legevakt, som sa at jeg sikkert hadde fått bekkenløsning!!!? Ja, forstå det den som kan. Så denne gangen skal jeg ihvertfall være flinkere å ringe å spørre, hvis det er noe. Og da ringer jeg nok direkte til sykehuset...og ikke legevakten.... Det skader ikke med en tlf for mye ihvertfall. Klem og lykke til )
Elviraen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2009 Takk for svar, jeg skal prøve å komme meg ned til der telefonen min ligger, dette er ikke morro, nå har det vært ca ti minutter uten noe eksteme smerter, men jeg kjenner de hele tiden....... huff, dett er ikke morro. Men takk igjen!! Det er riktig som du sier, bedre med en telefon for mye enn en forlite.,
Lillemy-77 Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Hvordan går det med deg, har du fått ringt? Har du ingen som kan komme å ta vare på deg og hjelpe deg? Huff, skummelt med så mye smerter synes jeg. Håper du har fått snakket med fagpersonell, kom gjerne inn her hvis du klarer, så jeg får høre hvordan det går. Krysser fingrene for at alt er i orden!!! Mange klemmer!)
Elviraen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. februar 2009 Nå har det gitt seg litt jenn, har henta mobil og ligger i senga, hvis det kommer tilbake skal jeg ringe, akkurat nå er det helt ok, kjenner det men det er mye svakere nå..... skal prøve å kle på meg litt..... dette er helt snodig.... kjennes ut som jeg er helt utslitt, men så har jeg ikke kommet meg opp av senga enda... nei jeg er alene hjemme å, de andre dro på jakt, jeg trodde jo først det var en vanlig mageknip, men det er livmora det MÅ d være.... men nå går det bedre, kjennes ut som det slipper taket...... huff, hvis dette er å få rier skal jeg si jeg gruer meg, klarer ikke dette stort lengre enn noen timer.,... svimer jo av....nei, nå skal jeg ligge helt i ro å lytte til kroppen ei stind for å kjenne hva som skjer.... Takk for svar jenn!!
Lillemy-77 Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Ja, men ring noen kjente, moren din eller en venninne eller noen, så de vet at du ligger der. I tilfelle du skulle "svime av" eller noe.... Jeg må få høre hvordan det går med deg! og RING sykehuset hvis du kjenner noe mer !! streng beskjed fra meg ! Godklem:o)
Elviraen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. februar 2009 Takk for omsorg!! Jeg sovna av litt i sta, nå er det på en måte borte men jeg er sånn "tung" nederst i magen, håper det bare var kramper eller noe, jeg skal ta d me ro i dag, ha med meg telefonen over alt!! Mannen kommer snart hjem nå, da blir det bedre, hærregud, jeg blir nesten litt redd når det blir så vondt....dette er ikke å spøke med!! Er du på vei med din andre!? Hvordan gikk det med den første som kom 3 mnd for tili? jeg har termin 14. juni, den har å holde seg inni der til uti mai en gang i hvertfall!! På ultralyd sa de at det så ut som en jente, men vi måtte ikke løpe å kjøpe rosa, hun var veldi usikker....
Lillemy-77 Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Hei igjen:) bra å høre at det har roa seg, men nei det er absolutt ikke til å spøke med! Det fikk jeg smertelig erfare sist. Jeg tenkte med meg selv at bekkenløsning ja, det har jeg hørt skal være veldig vondt, så da skulle jeg være tøff og holde ut smerten. Hrgd, var jo ikke tilregnelig i det hele tatt. Satt i sofaen og svetten rant, og tilslutt spydde jeg jo, så vondt hadde jeg. Kom meg til sykehuset akkurat i tide, gikk 25 minutter fra vi kom, og til jenta mi var ute. Det var rett i kuvøse, med respirator. Og vi måtte bo på sykehuset i 2 mnd før vi endelig fikk reise hjem. Det gikk, og går veldig bra med henne idag, hun er over ett år nå. Men jeg tenker med gru på hvordan det hadde gått om vi ikke hadde nådd sykehuset. Da hadde jeg født i bilen, og det hadde antagelig ikke gått bra med lillejenta mi... Så denne gangen er jeg veldig bevisst på at jeg ikke skal være tøff på noen som helst måte!! Kjenner jeg noe mistenkelig så skal jeg ihvertfall ringe å spørre, eller enda bedre, kjøre til sykehuset og bli undersøkt! hehe...bedre føre var... Jeg er bare 9 uker på vei nå da, og har allrerde vært å sett at hjertet banker fint. Måtte det for å få roe meg ned, da jeg også har mista en gang før. Men jeg blir jo også tettere fulgt opp denne gangen, da di ikke vet hvorfor jeg fødte for tidlig sist. Så skal tilbake i uke 13 på ny ul. Gleder meg:o) Klarte di ikke se sikkert om det ble jente? Hvilken uke var du i på ul da? Tenkte ordinær ul kunne avdekket sånt med ganske stor sikkerhet jeg... Har du noen fra før? Klem:o)
Elviraen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 15. februar 2009 Jeg var på ordinær ul i uke 18+2, ble satt tilbake to dager, så da var det uke 18 akkurat, baby gjemmte seg så vi måtte tilbake, de fikk ikke til å se hjerte skikkelig, eller se så atd slo å slik, men siden hun lå vanskelig til fikk de ikke sett alle 4 hjerteklaffene, men når vi komtilbake hadde hun snudd litt på seg da, men fotseaa ikke lett å se stompen å om den hadde jentetiss eller guttetiss....men hun ultralyd dama jetta jo ikke, så NOE måtte hun ha sett!! Nå er jeg mye bedre forresten, men får jeg så mye som EN omgang til av det her ringer jeg direkte til sykehuset!! Jeg har ingen fra før, så har ikke noe å sammenligne med heller. Bra det gikk bra med dere, en skal i hvertfall ikke stole på legevakten, de er ofte så stressa og så er det veldig ofte slik at det er lav terskel for å ringe dit, å da er de sikkert vant med å svare at de skal se det an å slik, nei, jeg har ikke noen respekt for dette legevaktsystemet, en i barselsgruppa mi fikk skikkelige magesmerter, hun klarte ikke å kjenne om det var mageknip eller noe annet, så hun ringte, men da fikk hun beskjed om at hun ikke hørte til dette legesenteret.....hun hadde fastelege et annet sted og måtte henvende seg dit !!!!!!!?????? halo!? når man er gravid og ringer legevakten er det jo helst fordi man trenger litt akkurat DA og ikke vil vente til fastlegen er på jobb jenn!!!!!!!!! nei slikt blir jeg HISSIG av!!
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Hei Briane. Det høres ut som du beskriver natten min nesten. Jeg våknet 02.50 og måtte tisse. Mens jeg satt på do fikk jeg helt utrolig vondt i venstre del av underlivet. Fikk reist meg opp men kunne nesten ikke trø på venstre ben for det gjorde så vondt i underlivet. Klarte å komme meg sakte, men sikkert tilbake til senga. Verket helt utrolig og tenkte at jenta mi kan ikke komme nå. Begynte å kjenne etter hvor vondtene kom fra og lurer på om det var en skikkelig krampe. Kanskje relatert til press på blæra og musklene rundt. Kjente det slapp litt etter ca 3 timer, men er helt øm i den siden i dag og sliten. Venstre rumpeball er også øm. Måtte bare prøve å ligge helt stille. Stakk skikkelig til hver gang jeg rørte på meg. Jeg hadde dette helt i begynnelsen av svangerskapet også. Men hadde vært gjennom assistert befruktning og hadde veldig store eggstokker som presset på blæra. Fikk skikkelig vondt flere ganger når jeg var på do, men i natt var veldig mye verre og varte mye lenger. Jeg er forresten 27 uker i morra. Jeg skjønte etterhvert at det ikke var veer, men ble litt bekymret for om krampene kunne sette igang fødsel. Men siden det ga seg etterhvert så har jeg ikke ringt noen. Men en kjapp samtale kan jo berolige og en kan få en sjekk og kanskje noen svar. Bedre med en for mye. Du må ha god bedring. Håper du er bedre nå:-)))
Elviraen Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. februar 2009 Det er HELT likt!!!spesiellt det der med at det stikker til når jeg beveger på meg!! Jeg satset på at det var en krampe, hvis det var rier ville det nok ikke stoppet, men HALO, dette er på grensa til så vondt som jeg tåler, det var hakket før jeg besvimte. Jeg hadde det samme som deg når jeg trødde på foten å samme om jeg lå i senga å flyta eller løfta på foten!! Men det sparker inni her nå, og det er borte, men bare øm liskom!! Nei vi får håpe alt er i orden!!
Nøtt Skrevet 15. februar 2009 #12 Skrevet 15. februar 2009 Hvis jeg var deg så ville jeg tatt med en urinprøve til legen i morgen tidlig og sjekket for UVI...
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 15. februar 2009 #13 Skrevet 15. februar 2009 Tanken om UVI har streifet meg også. Men siden jeg hadde dette i begynnelsen også bare litt svakere så drøyer ihvertfall jeg til neste kontroll om ca 10 dager. Har hatt fine prøver hele svangerskapet og ikke noe UVI forrige gang. Skal også nevne dette for legen min. Men kan jo være et tips Briane. UVI er jo ikke noe en skal ta lett på. I mitt tilfelle er det nok heller en krampe eller muskelspenninger som følge av at ting blir trangere der nede. Var bare så rart at du beskrev sånn jeg hadde det i natt for jeg har ikke hørt andre som har opplevd sånne kramper.
Lillemy-77 Skrevet 15. februar 2009 #15 Skrevet 15. februar 2009 Hei igjen Briane:) UVI er urinveisinfeksjon. Er du fortsatt i fin form? Bra det gikk over, men du må ihvertfall nevne det til lege/jordmor ja. Er det lenge til neste kontroll? )
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 15. februar 2009 #16 Skrevet 15. februar 2009 Hvordan går det med deg nå Briane?
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 16. februar 2009 #17 Skrevet 16. februar 2009 Hei Briane. Hvordan går det med deg? Jeg fikk litt vondt igjen i går kveld og i natt så tok en tur til legen i dag. Urin var helt fin og han trodde som meg at det var muskulært. Fant ut det var lurt med sjekk likevel siden det ikke ga seg. Men har ikke hatt mer kramper siden natt til i går. Håper du og babyen din er friske og raske:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå