Gå til innhold

3åring som skravler i ett!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen av deres treåring skravler like mye som min...skravla går i ett! Ikke ett minutt uten at hun prater noen ganger...

Det blir ganske slitsomt til tider for hun nekter å høre etter når jeg prøver å snakke til henne om innestemme og at hun kan gå på rommet å skravle der litt...(hun får jo selvfølgelig lov å prate i vei, men det går litt over stokk og stein mange ganger)...jeg kommer ikke til for hun prater HELE tiden...hun gjentar setningene og ordene, noen ganger synger de ut igjentatte ganger...

hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt normal ut, slik er det her også. Er vel ikke så mye å gjøre med det, annet enn å si at nå er det din tur til å snakke og at du skal si noe viktig, så blir det hennes tur etterpå. Skjønner godt at hun ikke vil sitte på rommet og snakke, hun vil jo være sammen med deg! Det er nok bare hennes måte å være sosial på.

Skrevet

Minsta her var (er) fryktelig skravlete. Mest av alt er det hyggelig, men jeg forstår veldig godt hva du sier. Noen ganger blir man helt sprø!

Vi kjøpte en sånn liten cdspiller med mikrofon, og det hjalp. Den MÅ stå på rommet, og dermed holdt hun seg der, eller vi kunne sende henne inn dit.

Når det er sagt er det langt bedre at de skravler med oss voksne, enn at vi avspiser dem med tv. :))) Så var det sagt!

Skrevet

Vi har også en gutt som snakker i ett. Han snakker og snakker på innpust og ut pust. Av og til er det utroligt slitsomt, spesielt hvis jeg prøver å snakke med mannen min...hvis det er noe jeg skal fortelle. Han er utroligt dårlig på å vente på munntur så det er noe vi jobber med.

Men mest syns jeg jo det er koseligt og har liksom aldri tenkt at det var noe å gjøre med.

Skrevet

Storesøster skravler også i vei. I bilen: mamma kan du skure opp for jeg hører ikke. En liten stund senere begynner skravlet. Jeg skruer ned og hører, men da er det ikke lenge før: mamma kan du skrue opp for jeg hører ikke.

He he ja noen ganger etter jobb så skravler hun sånn i bilen at jeg ikke klarer å følge med, men hun skravler i vei =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...