Gå til innhold

mannen min er helt idiot

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har enormt med humørsvigningar når eg er gravid, så eg kjefter og griner og kjefter.

det har jo kansje noe å gjøre med at eg både må ta ALT i huset og alt med di tre barna me har fra før.

dermed blir eg frustrertog pottesur på han.

han jobber i dag, men for ikke før litt etter 11 i dag. han lågpå soffaen og sov til kl kvart på 11 , da tok han endelig ( med litt hjelp til å finne ting og sånn ) bleio te minste mann.

eg var så sur at eg grein rett og slett.

nå vill han ringe mor mi og si at eg er gravid så hu kan komme over å hjelpe meg, den idioten. mamma har nok å stri m. dessuten hadde hu aldri hatt tid til å komme å hjelpe meg. hu jobber 100 %.

han skjønner ikke at det lille som skal til er aat han hjelper meg pittelitt i huset ssjøl, og viser litt interesse

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Da deler du alt husarbeidet i to, og skriver en liste med alt han skal gjøre, og hvilke dager han skal gjøre det. Om han lar vær, så ikke gjør det.

Evt reis en tur til byen/venninne e.l. en dag, og la han være alene med ungene.

Noen ganger må man bare bli litt barnslig tilbake.

Skrevet

men haan mener at når han går på jobb er han fritatt fra alt

Skrevet

det lille han gjør i ny og ne, det er ikke for han føler seg forplikta til det , men det er for han gjør meg en tjeneste.

kan omtrent ikke gå ut om kvelden før ungene er i seng, for han vill ikke gjøre det alene

Skrevet

Ja, han høres idiot ut. Dersom jeg hadde hatt en sånn mann hadde jeg ikke giddet å vært sammen med han, og ihvertfall ikke fått 4 barn.

Skrevet

egentlig ikke eg heller

Skrevet

Om han er så idiot... Hvorfor ønsker du da ennå et barn med han??

Det må jo være noe bra med mannen? Snakk med han om problemene, så kan dere kanskje finne ut av det....

Skrevet

Jeg har vært på begge sider - hjemmeværende og i full jobb.

Arbeider selv 100% og vet hvor slitsomt det kan være (stress ol.) og at man gjerne trenger å lade opp litt før man kommer seg på jobb. Etter jobben er man også sliten og vil helst bare slappe av.

Samtidig er det minst like slitsomt å være hjemme og ta seg av barn, husarbeid ol.

Når jeg var hjemme, var jeg sliten og forventet avlastning når mannen kom hjem. Samtidig forventet mannen å kunne slappe av når han kom hjem fra jobb. Forventninger er ofte roten til misnøye.

Foreslår å sette opp en oversikt over arbeidsfordeling. Når mannen kommer hjem fra jobb, gi han alternativer - enten passe barna, eller lage middagen. La han ta ansvaret for noen området innenfor husarbeid.. feks en etasje i huset. Ha en dag i uken hver der man kan sove ut. Feks. du har lørdag og han søndag.

Ellers anbefaler jeg at du finner deg en grunn for å komme deg ut. Jeg har begynt å trene 4 x uka.. det er genialt.. 2 av disse starter kl. 19:00 og det er da mannen min som må ta seg av legging. Det går kjempefint. Ikke la ting skure å gå... men avtal kino ol. med veninner midt i uka feks. Ikke spør om lov, men si at du skal på kino på onsdag feks.

Ellers anbealer jeg å legge seg tidlig, jeg legger meg 22:00 hver kveld... og sover gjerne mens minsten tar blundt midt på dagen.

Tillat litt rot i huset. Evt. vurder vaskehjelp. Kjøp dere litt frihet. Gjør ting enkelt.

Tips når du rydder... ikke bli for detaljfokusert men se på helheten.. samle alt som flyter rundt til en stor haug (klær, papirer ol.) Støvsug/vask gulvene - og vask alle flater. Dette tar her ca 1/2 time på et middels hus.

Dermed øker trivselsfaktoren og jeg putler med "detaljrydding" senere ..og kan allkore mer konkret arbeid til mannen. Mer fristende å holde orden også når det tilsynelatende ser mye bedre ut hjemme.

Skrevet

hm.. smart å kanskje lage en liste ja.. gjør det sammen. og finn ut hva som blir hans oppgaver og hva du skal gjøre.

Skrevet

Dette var usaklig.

Alle kan være idiot til tider - vi er alle født egoister. Når vi er slitne tenker vi mest på oss selv. De er tydeligvis slitne begge to. Det er typisk at menn er mer ego enn oss kvinner. Det er vanskelig å måle hvem som har størst belastning når den ene jobber og den andre jobber hjemme.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns det er så rart at mannfolk ikke klarer, mens vi "må".... jeg jobber 100% nå, henter ungene i bhg, tar de med hjem, rydder, lager middag, aktiviserer, dekker på bord... gubben er hjemme ca 17.30, spiser middag, kos, legging... jeg er jo helt utslitt, men jeg må jo faktisk!

Og han mannen din HI, han må bare lære seg at han faktisk må han også!

Stå på krava!!!

Skrevet

Godt sagt Palmesus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...