Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Hei hei. Er det flere her inne som har ryggsmerter? Jeg har fått diagnose Spondylose med rotaffeksjon (nerve i klem) i 4L og 5L (ledd i ryggen) Jeg er ganske fortvilet om dagen pga mye smerter, redusert bevegelse og lege som ikke hører på meg...Er det noen i sammme situasjon? Jeg har vert på ryggskole, trener regelmessig, tøyer og er aktiv samt slapper av. Jeg ønsker meg en time hos ortoped, men allmennlegen mener jeg må tøye og trene mere, men det hjelper så lite. Det er derfor jeg gjerne vil snakke med den spesialist...Har smerter nedover bena i tillegg. Håper det er noen jeg kan dele fortvilelsen med. Hilsen fortvilet ryggpasient med to små barn
NoDoubt Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er i din situasjon. Jeg har 2 barn. For snart 1 år siden fikk jeg diagnosen bechterev. Hadde da hatt 1 år med smerte helvete! Men det er nok mange år siden jeg ble syk for første gang. Vil tro 11-12 år siden.... For tiden er jeg ganske god. Trener regelmessig og går til fysio en gang i uken. Føler jeg kan kontrollere det litt med det. Men jeg er verst når jeg får betennelse i bekken, rygg og nakke. Da lyner og stråler det i hele kroppen. Da er jeg ikke mye til tess.... Men har heldigvis en mann som er flink å stille opp når jeg er på det verste:-) Jeg holder og på å omskolere meg nå og stor trives med det:-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Ja, jeg begynner å lure på om det er noe mere med meg, jeg har smerter nedover bena, helt til foten og av og til oppover i ryggen(mellom skulderbladen) noen ganger stikker det så jeg får rykkninger... er ganske frustrerende. Men nå skal jeg til legen igjen denne uka og jeg har skrevet ned alt jeg vil spør om, og mye har jeg funnet på nettet, men det er jo greit å få en bekreftelse på noe man tror. Jeg også har en mann som er utrolig flink til å stille opp, men han driver selvstendig så noen ganger må han prioritere jobben så han kan beholde jobben...Familien min bor ikke i nærheten så det er ikke så mye hjelp å hente der, Svigerfamilien min har så mye på "tapetet" selv og vil ikke laste dem med for mye. Får hjelp innimellom, men skulle ønske jeg hadde noen som kunne hjulpet meg litt mere. Så fint å høre at fysioterapauten hjelper for deg. Jeg gikk til en i fjor sommer, men etter tre mnd med behandling så viste det seg at han hadde behandlet meg feil...så jeg er litt skeptisk nå...jeg betalte jo en formue for alle de timene. var der to ganger i uken og betalte 200,- gangen, så det ble en dyr sommer...Nå trener, tøyer og avspenner jeg på egenhånd og finner som sagt mye på nett. Har vert på ryggskole også og lære en del der. Jeg tar mye smertestillende men når det ikke er muskulært så hjelper det så lite. Jeg har en nerve som ligger i klem og håper det er noe jeg kan få gjort med det. For jeg holer på å bli sprø. Kroniske smerter gjør at jeg blir deppa, sliten og føler meg udugelig til alt...frustrerende...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå