yasmina Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 til ungene ? Slik at de faar likt osv .... Maa innroemme at vi ikke gjoer det. Vi proever aa gi dem noe de oensker seg/trenger. Eldste har bursdag naa snart og faar i mine oeyner iallefall en ganske dyr gave og har ikke noe problem med aa gi mellomste for bare halve summen hvis det skulle passe seg slik naar han har bursdag. Noen av mine venner mener det er skikkelig urettferdig. Selv syns jeg det er viktigere at de blir glade for det de faar. Og skjoenner at vi nok maa jevne det til litt mer naar de er 14 og 15 og skjoenner det hele bedre.
Mayapaya Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Holder med deg i idet. Små barn tenker ikke på pengesummen, men hva de får og kanskje i mengde av ting, Det er vel når de blir litt eldre at de tenker penger... Om det ene barnet mitt blir glad for et par ski og det andre et akebrett så tenker jeg ikke på pengene men at de blir glad for det de får. Og fordi de kanskje ønsker seg det eller trenger det. Jeg bryr meg ikke om hva andre sier om det, men det er klart at hvis jeg kjøper bursdagsgaver til andres barn så prøver vi å bli enig på forhånd om summer slik at det blir rettferdig i forhold til andre. (nå tenker jeg på skolebarn og klassekamerater) I klassen til gutten min er 75,- 100,- akseptabelt. Ikke alle har mye penger å rutte med og det syns jeg er rett og rimelig å tenke på. Syns alle burde bli enig på forhånd om hva som er en praktisk sum for hver klasse/vennegjeng. ol.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Nei, vi bruker ikke faste summer når vi kjøper gaver til ungene, til lillemor har vi heller ikke kjøpt noe om det ikke har vært noe hun har trengt, hun er så liten og får så mange gaver uansett. Pleier å kjøpe noe ungene trenger eller ønsker seg til jul og bursdag.
blond Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Tenker ikke summer her heller, men passer på at det ser likt ut, altså at de ikke får en oppfatning av at det er urettferdig. Helt enig i at når de blir større så er summen viktigere fordi de selv har et forhold til penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå