Stoltest Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Har termin midt i mars, bor i Nord-Norge, lurer på om det er nødvendig at baby har på seg ull-pyjamas om nettene i starten eller om det holder med vanlig pyjamas? Baby skal for øvrig ligge i kurv med saueskinn i bunn og dyne over seg.
Venter nr. 3 i mars Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Jeg har brukt pysjamas i bomull til mine jenter da de var nyfødte, og det holdt i massevis. Ull har jeg brukt når de har sovet ute i vogn, siden ulla hjelper dem med å regulere kroppstemperaturen. Den yngste har hatt atopisk eksem og har fått utslett av ull i perioder. Da har det gått bra med bomull ute også (sommer/høst). Lykke til !
Herkules Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Nødvenig og nødvendig. Mine barn sover i ullpysj og gutten min sov i ullpysj til og med i sommer- Jeg og minste jenta var på Gran Canaria når hun var 2 mndr og da brukte hun kun ull hele tiden. Ull regulerer temperaturen og er ikke ubehagelig selv om det blir litt fuktig. Derimot klarer de seg jo bra i bomul om du vil
birrisj05.02.09 Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Vi har hatt vår aller første natt hjemme nå, og lillegutten sov på lammeskinn i vanlig pysjamas. Og med ullpledd og dyne over seg. Akkurat passe varm hele natten. Har ullpysjamas også, og da dropper vi nok ullpleddet.
År og dag Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Jeg synes det er viktigst med ullpysj når barnet blir så stor at det sparker av seg dyna. Jeg liker å bruke ullpysjamas tidligere, men synes nytten er aller størst når barnet beveger seg mer i senga. Så det holder med bomullspysjamas, men ull er deilig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå