Gå til innhold

Ullpyjamas vs. vanlig pyjamas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin midt i mars, bor i Nord-Norge, lurer på om det er nødvendig at baby har på seg ull-pyjamas om nettene i starten eller om det holder med vanlig pyjamas?

Baby skal for øvrig ligge i kurv med saueskinn i bunn og dyne over seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt pysjamas i bomull til mine jenter da de var nyfødte, og det holdt i massevis. Ull har jeg brukt når de har sovet ute i vogn, siden ulla hjelper dem med å regulere kroppstemperaturen. Den yngste har hatt atopisk eksem og har fått utslett av ull i perioder. Da har det gått bra med bomull ute også (sommer/høst). Lykke til ! :)

Skrevet

Nødvenig og nødvendig.

Mine barn sover i ullpysj og gutten min sov i ullpysj til og med i sommer-

Jeg og minste jenta var på Gran Canaria når hun var 2 mndr og da brukte hun kun ull hele tiden.

Ull regulerer temperaturen og er ikke ubehagelig selv om det blir litt fuktig.

Derimot klarer de seg jo bra i bomul om du vil

Skrevet

Vi har hatt vår aller første natt hjemme nå, og lillegutten sov på lammeskinn i vanlig pysjamas. Og med ullpledd og dyne over seg. Akkurat passe varm hele natten. Har ullpysjamas også, og da dropper vi nok ullpleddet.

Skrevet

Jeg synes det er viktigst med ullpysj når barnet blir så stor at det sparker av seg dyna. Jeg liker å bruke ullpysjamas tidligere, men synes nytten er aller størst når barnet beveger seg mer i senga. Så det holder med bomullspysjamas, men ull er deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...