Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 syns så mange starter å bruke mammabukser så tidlig i svangerskapet. Jeg er 20 fullgåtte uker nå og har fortsatt ikke behov for det. Når begynte dere?
Frøken Elin Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Hei hei Turbotrollet! Jeg har ikke gått til innkjøp av mammbukser enda nei. Har tenkt å prøve å drøye det så lenge jeg kan. Er nå 24+ 1. Er mye klær i vanlige butikker som kan brukes av oss gravide, synes nå jeg. Men blir nok vanskeligere når magene blir større da.... Blir mye tights og tunika og litt vide jeans som er lave i livet på meg. Men buksene jeg brukte før jeg ble gravid, må jeg nok innse at begynner å bli for små, så de er lagt til side.
Frøken Elin Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Tjihi, skrev feil. Er jo nå 25+1. Går litt i surr, selv om det egentlig ikke har så mye å si for svaret mitt ;o)
♥tosmåtroll♥ Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er i uke 19, og har begynt med mammabukser for en uke siden!! Plutselig går ingen knapper igjen, og magen har vokst noe helt sykt di siste ukene!! Spørs vel hvor-og hvor mye man legger på seg, og hvordan magen vokser tenker jeg!!!?
Springbaby2012 Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Jeg begynte faktisk ganske tidlig med mammabukser ja. Og jeg bruker også en del tights og tunika/lange gensre. Det var ikke det at jeg ikke passet de gamle buksene mine, men det var forferdelig ubehagelig i jobben min. Jeg har en jobb hvor jeg sjelden er i ro, i tillegg sitter jeg en del på gulvet. Derfor begynte jeg tidlig rett og slett for at magen skulle få litt mer pustrerom og en mer behagelig plass å være.. Ikke så godt når man sitter på gulvet, og bukselinningen strammer rett over babyen.. Også må jeg jo helt ærlig si at jeg syntes det er meningsløst å presse seg inn i egne bukser for så å måtte bruke strikk og andre suspekte løsninger fordi man ikke får igjen knappen. Da kan man jo like godt kjøpe en litt mer behagelig mammabukse som man kan bruke resten av svangerskapet.
Mamma´n til lillemor Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Jeg kjøpte meg mammabukse for en uke siden, var da 18+4. Jeg hadde tenkt at dette er noe jeg skulle investere i, og ellers bruke mest mulig vanlige klær. Vet jo ikke når jeg skal gå gravid igjen, og gidder ikke å ha masse klær liggende. De fleste buksene mine hadde blitt ubehagelige selv om de fint gikk på, og det ble ærlig talt ganske kalt med tights og skjørt i 13 minus-grader. Kjøpte derfor bukse litt tidligere enn jeg hadde trodd, og bruker nå denne nesten hver dag, superbehagelig litt baggy. Godt mulig jeg bruker den etter fødselen også, bare bretter ned øverste del :-) Ser ikke noe poeng i å gå med ubehagelige bukser, og liker ikke å gå på jobb i joggebukser. Jeg jobber med trening, og treningsbuksene mine passer fortsatt fint, og tror det skal gå bra å bruke de fleste hele veien.
Fint_Lite Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Jeg måtte begynne da jeg var i uke 19..da ville bare ikke de buksene jeg hadde passe lenger, kjøpte meg da en bukse og ett skjørt og har arvet en snekkerbukse...men har ei venine som brukte sine vanlige XS klær frem til 7 mnd, da begynte hun å få mage. så det er veldig individuelt.
Nummer1 Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Eg er 15+3, og har ikkje byrja med mammabukser (eller mammaklede enda). Eg er slank i utgangspunktet, og har ikkje særleg med mage enda. Jordmora trur eg må venta til godt ut i 20++ veker før eg får mage, sidan eg er slank og dette er første svangerskap. Gjer ingenting for min del - eg har vanskeleg for å førestilla meg at eg skal få mage i det heile tatt. Men den kjem nok! Trur nok eg då kjem til å investera i to gode mammabukser, og kanskje eitt skjørt. Elles kjem eg nok til å bruka kjolar og strømpebukse, evt berre sommarkjolar utover sommaren. Kjem jo til å vera høggravid i juli.........
Meg og gutten min :) Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Eg er 14+3 og er nokså tynn , men har fått en god gravidmage allerede. Eg får ikke igjen knappen eller smekken på noen av mine dongribukser lenger, bare på 2 stykker, men de er veldig slappe med lårene og nedover bena, de var store rundt liver fra før. Men eg bruker ett hårstrikk i knappene, gjennom hullet og tilbake i knappen. Så bruker eg lange singletter så smekken og det ikke viser. Og det skal eg forsette med til strikkene slitner:) Ellers bruker eg mye tights og tunika, blir nok enda mer av det til sommeren.
Juni 2009 * April 2012 Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er 22+1 og har fått mage, men har ikke sett på mammabukser engang.. Er det egentlig noen plass til har noen veldig fine da? Jeg var såvidt innom avdelingen på hm bare for å ta en liten titt å herre min hatt hvor stygge klær de hadde der! Hvis noen vet om en plass med fine mammaklær så bare sleng dem inn her Nå går jeg med vanlige dongribukser med lavt liv, men har bare knappen åpen og en lang topp/singlett over..
1prinsesse+2engler Skrevet 15. februar 2009 #11 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er 22+1 og har bra med mage. Bruker noen av olabusene mine med srikk i knappehullet og lange gensere over og så har jeg ei mammaolabukse som jeg bruker. Har to andre mammabukser også, men de har slik bred "strikk"(støtte) som går opp under puppene og det er ikke noe behagelig nå. De buksene blir bedre senere når magen blir større og denne "strikken" bare går til midt på magen. babyjuni09. Det finnes utrolig masse fine mammaklær!! Men helt enig at H&M har et elendig utvalg. Finnes det ikke egen mammabutikk der du bor? Her jeg bor er det en og de har masse fint! Sjekk noen av nettbutikkene. Merket Mama Licious har masse fine ganske billige klær.
Springbaby2012 Skrevet 15. februar 2009 #12 Skrevet 15. februar 2009 Har mama licious nettbutikk?? Hvilke butikker har dette merket?
<3tregutter<3 Skrevet 15. februar 2009 #13 Skrevet 15. februar 2009 Hei! Kom inn hit på 2.tri i går, så er ganske "fersk" her inne :-) Tror det er ganske variabelt når magen kommer, iallefall er det sikkert at den kommer tidligere etter flere sv.skap! I mitt første kom magen i uke 24 ca, da var jeg overlykkelig, for har hatt veldig lite graviditetssymptomer alle gangene, og følte meg ordentlig gravid først når magen kom! Forrige gang husker jeg ikke helt, men var før uke 24 iallefall. Nå er jeg såvidt passert 12, og har funnet fram mammabukse i dag...... Ikke fordi jeg ikke får igjen de vanlige buksene, men fordi det rett og slett er ubehagelig med knappen! Har bare kjøpt mammabukser alle gangene, topper og gensere passer jo uansett. Så syns det er bedre å bruke penger på bukser, og så heller kjøpe noen fine som gjerne koster litt. Tights og tunikaer, og kjoler til sommeren, er jo også alltid fint!! Kos dere med magene deres, gravidmager er det fineste som finnes:)))
meg & to små vampyrer Skrevet 15. februar 2009 #14 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er 16+3 og bruker vanlige bukser med lavt liv. Har fått mage også, men de er ganske lave i livet de buksene mine da..
Smurfeturfa Skrevet 15. februar 2009 #15 Skrevet 15. februar 2009 Angående mammabukser.. jeg syns ikke jeg finner skikkelige fine mammabukser. Har derfor nå kjøpt bukser på vero moda (de heter "leggings" men brukes som bukser). De er kjempebehagelige på, med kun strikk i livet og smale bein. Kjempedigge (og billige). Tenker jeg bruker de istedetfor de mammabuksene på h&m. Føler meg så mye mer vel med disse og ser jeg kan bruke de lenge (kanskje også etter fødselen?).
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 15. februar 2009 #16 Skrevet 15. februar 2009 har brukt mammabukser siden uke 16, er nå i uke 18. var for ubehagelige med mine egne + at buksene ikke satt skikkelig på med strikken i knappen! bedre da å ha en bukse som satt skikkelig på.
megogdetretrolla Skrevet 15. februar 2009 #17 Skrevet 15. februar 2009 Jeg bør begynne med mammabukser nå, er i uke 16. Har i flere uker bare gått i tights, eller med strikk i knappen i de vanlige buksene mine. Er lei av tights, og buksene sitter ikke ordentlig på, føler de kan ramle ned når som helst. De buksene jeg har fra forrige gang er altfor store, tror ikke jeg kjøpte de før jeg var godt over halveis. Så nå må det shoppes...
erteposen + 4 Skrevet 15. februar 2009 #18 Skrevet 15. februar 2009 Nei, og jeg skal ha tvillinger:) Har en del bukser som passer under magen. Ser helt tullete ut i mammabukser:/
MylenM Skrevet 15. februar 2009 #19 Skrevet 15. februar 2009 Jeg har bare kjøpt to mamma olabukser. Og de er helt greie og ser helt vanlige ut. Kan ikke se at det er mamma bukser. Mye pga at det ble ubehagelig med de vanelig buksene. Jeg begynte etter de 12 uke, husker ikke nøyaktig når. Ellers bruker jeg mne vanlige klær. Er i uke 18+2. Og har fått mage, men helt normal str. til uken.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 15. februar 2009 #20 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er nå 23+5 og måtte begynne med mammabukser i uke 5... Slet såppas med magesmerter at jeg ikke klarte å bruke mine vanlige bukser... Skulle jeg brukt de måtte jeg brukt belte, eller bare sklir de av! hehe Jeg er overvektig, men tror ikke det har så mye med saken å gjøre... Jeg veier fremdeles mindre enn det jeg gjorde før jeg ble gravid! Magen kom forresten også veldig tidlig...
Blomster&bier Skrevet 16. februar 2009 #22 Skrevet 16. februar 2009 Altså de fra vero moda;) Kjempefine og behAgelig!
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 16. februar 2009 #23 Skrevet 16. februar 2009 Hei! jeg begynte med mammabukser rundt uke 10 ca, grunnen var at jeg ble sykt oppblåst med myye luft i magen i begynnelsen, var til tider så vondt at jeg ikke klarte å gå..det roet seg etter 12 uker men da var jeg vant med buksene og synes de er gode å gå i;) har fortsatt litt luft og babyen ligger langt nede tydeligvis så kunne ikke gått med vanlig bukser selvom de passer kun fram til jeg skal kneppe de igjen hehe. har arvet mine mammabukser av venniner jeg da så har mange å velge mellom;) er 24 uker i dag;)
Bergene Skrevet 16. februar 2009 #24 Skrevet 16. februar 2009 Jeg er 18 uker og har ikke begynt med mammabukse, men må vel kjøpe noen nye bukser snart. Mange av buskene er for trange, får de på, men det er ubehagelig. Nå bruker jeg en myk og god dongeri bukse, den er nesten sånn tights aktig og en annen løs seggete bukse. Kommer til å kjøpe en ny bukse, men da bare en vanlig som er litt løs eller lav i livet.
_Mita_<3 Skrevet 16. februar 2009 #25 Skrevet 16. februar 2009 Bruker mine vanlige bukser. Brukte mine bukser ut hele svangerskapet sist.. Hadde ikke sås tor mage og buksene var ganske lave på livet.. Men tror nok buksene mine snat blir litt trange:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå