Stoltest Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 I såfall, hvordan vet NAV hvilken konto de skal sette den på? Jeg vil ha barnetrygd inn på egen konto, tenkte kanskje jeg skulle si fra til NAV om dette..
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Hei. Nei det er nok et eget kjema du må søke på Men selv om du søker går det nok desverre ikke automatikk i det. Må passe på og ringe de visst den ikke kommer inn mnd etter du har født. Ha en fin dag:)
Stoltest Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2009 Ok, sånn som jeg tolket det som sto på NAV sine sider var det bare unntaksvis man måtte søke selv, men så da skal altså alle søke?
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 ja jeg måtte søke for 3 år siden når jeg fikk jenten min,og purre på de etter 3 mnd når ingenting skjedde. Såg skjema på det når jeg var innom NAV nå sist. Mye å huske på,ikke noe som går av seg selv med NAV desverre.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Hvordan søker du? Barnetrygd gis som hovedregel automatisk for barn som fødes i Norge. Moren får vedtak fra NAV lokalt og barnetrygden utbetales til henne, med mindre foreldrene gir beskjed om at faren skal ha barnetrygden utbetalt til seg. Søknad må likevel settes fram hvis: * moren ikke er registrert som bosatt i Norge * barnet er eldre enn seks måneder når retten til barnetrygd inntrer * du kan ha rett til utvidet barnetrygd * barnetrygd skal vurderes etter EØS-avtalens regler eller andre trygdeavtaler. Dette stod på Nav sine sider.
Stoltest Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2009 Var det jeg òg leste, tolket dette som jeg slapp å søke, men vet ikke helt om man kan stole på det når jeg hører at andre har både måtte søke og purre etterpå..
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Var innom nav å leverte div papirer. De sa barnetrygden kom automatisk, så JEG trengte ikke søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå