Gå til innhold

VERDENS FINESTE VALENTINEGAVE!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag 12. februar - kontroll på fødepol.. ble strippet, og gikk derfra med små ekle modningsrier.. gikk hele torsdag, 4åringen ble sendt til bestemoren sin. jeg fikk en følelse av at ho skulle komme om ikke mange dagene! Fredag morgen kl 8.00 dro jeg inn på sykehuset. synes det var vondt og tett. siden jeg har risikosvangerskap, skal jeg inn med engang, ikke veente hjemme lengst mulig! Var biiittelitt mer moden, men fortsatt umoden i jordmors øyne.. *sukk* ho ba meg gå en tur på sykehuset, og komme tilbake kl 11.00 det ble værre og værre.. ingen forandring kl 11.00 heller, men ble innlagt (pga risiko)

kl 15.00 ble jeg sjekka, helt moden og 3 cm!!!!! :)

kom ny jordmor kl 18.00 og da sa de at jeg nå var i "aktiv fødsel" og jeg fikk føderom. dobbeltseng og badekar og greier :) knallfint!!!

kl 21.00 hadde jeg FORTSATT3 cm! kaaanskje 4.... fikk en beroligende tablett for å hvile for riene hagl på og jeg var utslitt allerede.. jeg så for meg at dette bare var småvondt, og bare begynnelsen.. slappa av litt i badekar, og hang ellers over en sakkosekk,

tabletten roet meg såpass at riene kom med 10min mellomrom og var mye svakere. men gikk til 5cm fort, for kroppen fikk hvilt litt!

jordmor LURTE meg, og sa jeg kunne få en sovesprøyte for å hvile ut, og sa at jeg kanskje våkner til full åpning. HVEM fødende ønsker ikke det?????

den sprøyta var rieøkende... 2 timer fra 5cm til full åpning.. det og presse er HEERLIG!!! brukte to timer på å presse, (føltes som ti min) og ut kom valentinebabyen :)

14.februar kl 10.48 3420g og 49cm

jeg trodde hele tida at det blir værre og vondere, at dette er sikkert ingenting. for smerene var virkelig ikke avskrekkende selvom det er vondt. så gjennomførte hele fødselen uten smertestillende!! annet enn den tabletten :)

revnet ikke, men sydde litt på ett "skrubbsår" fikk lystgass da, DET var deilig... (lystgassen altså)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med lille herligheten :-)

Kos dere masse og nyt tida som kommer!

Skrevet

Gratulerer så masse med den lille, godt at alt gikk bra denne gangen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...