Gå til innhold

dere erfarne tempere!har jeg hatt el?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) jeg har forsøkt meg på fertilityfriend men får det ikke til jeg altså å lage sånn kurve...noen som kan forklare det på en enkel måte og på NORSK!:)? HIHI...men jeg har målt da og er fremdeles litt ustø på tempingen så hvis noen kan hjelpe meg og forstå disse temperaturene blir jeg veldig takknemlig!:):) here it goes;)

D.6- 36.98

D.7-36.74

D.8-36.90

D.9-36.87

D.10-36.80

D.11-36.50

D.12-36.59

D.13-36.68

D.14-36.44

D.15-36.80

D.16-36.93 (IDAG)

også har jeg ett lite sp mål til... noen som vet om tappen kommer lengre ned etter el?? det ble litt langt men håper noen kan svare:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt:) og venter tålmodig:)

Skrevet

Hei! :)

Ja, mistenker at du hadde EL på CD 14, men det er litt vanskelig å bedømme slik da.

FF er litt avanser, så en må bare lære seg litt etter hvert der da. Hvis du logger deg på, så sjekk at du står på "chart" på menyen oppe på siden.

Da kommer det opp en liten kalender. Hvis du trykker på datoen i dag, så kommer du inn på den siden som du legger inn dagens "funn" på. :) Det viktigste er å legge inn tempen da, men du kan legge inn info om tappen (Cervix) og utflod (Cervical Fluid) og resultat av EL-test (OPK).

Men du legger inn tempen øverst, så setter du inn klokkeslettet for når du tempet (evt).

Så går du tilbake til "Chart" og trykker på datoen for i går og legger inn tempen på samme måte osv.

For å finne den linken til "hjemmesiden" din som du kan dele med andre går du på "Home page setup" i menyen til venstre, så "Home page setup" da kommer linken opp i en boks øverst på den siden.

Lykke til! :)

Skrevet

hei!:) tusen takk for ett godt svar:) får prøve meg igjen..men når jeg har deg her...:) kan jeg spørre deg om en ting til? skal tempen fortsett å stige om man er gravid eller hvordan var det nå igjen?slenger på en takkskalduhaklem;)

Skrevet

Bare hyggelig! :)

Så glemte jeg å si at for å "starte" en syklus bare merker du av på "Menses/Spotting" den dagen du får mensen, så går det av seg selv.

Tempen skal holde seg høy etter EL. Når mensen kommer, synker den som oftes (noen unntak da) dagen før eller samme dag som mensen kommer. Så hvis du har fortsatt høy temp på den dagen du venter mensen, så er det et godt tegn. Det kan også være et godt tegn om tempen stiger mer i lutealfasen. Men graviditet generelt ses ikke på tempen.

Skrevet

ok:) plutselig ble jeg litt klokere:) hvordan er din temp nå da?:)prøvd lenge du ser jeg:( slitsomme greier.......

Skrevet

Det går bra, tid har jeg nok av! ;) Så kan vi få prøverørsbehandling når vi vil, vi er ferdig utredet. Denne syklusen tempet jeg ikke da, men når jeg gjør det nå så temper jeg kun fra ca CD 8 til over EL. Jeg har nå IKM om noen dager, så da kan jeg evt tempe frem til den også da, får se. Det er nå kjekt å tempe også, får så god kontroll på syklusen :)

Skrevet

men det er jo bra da:) at dere kan få prøverør når dere vil mener jeg:)skal gå på en pergo kur til så bærer det den veien her også...men vurderer å gjøre det privat for å unngå lang ventetid og sånt..men så grusomt dyrt i forhold til det offentlige:( tror egentlig ikk epergo har noe for seg i mitt tilfelle da egglederne mine har vært tette og nå mest sannsynlig mistet sin funkjson til å drive ett evt bfruktet egg til livmoren... tenker at det hjelper ikke med pergo og den slags når det uansett ikke kommer seg der det skal liksom..men men..alt må prøves;) har dere tenkt på når dere evt vil ta i bruk prøverør da?

Skrevet

Er det så lang ventetid da? Venninna mi holder på nå, og de ventet ikke i det hele tatt, vi måtte vente en syklus, vi kan ringe inn mens nå hvis den kommer da. ;) Så må bare finne ut hva som er lurest å gjøre for oss. Jeg har ett og et halvt år igjen på skole, så vurderer å vente til jeg er ferdig da. Eller så kan vi gjøre det når vi vil. :) 15.000 er vel egenandelen nå, jeg vet ikke hvor mye det koster å gjøre det privat.

Ja, skjønner at det ikke er noe stas å gå på pergo med tette eggledere.. Men det kan jo skje et under! ;) Og hvis ikke, så blir det med tvang! ;) Det er nå veldig greit å vite at ting skjer?

Skrevet

har hørt tre-fire mnd ventetid jeg?pluss at det offentlge krever at man har hatt samme adresse i to år før man kan søke fikk jeg beskjed om.min mann pendlet fra oslo til bergen en god stund etter vi ble sammen så vi har ikke ahtt samme adresse før februar igjen!ergo så blir det ventetid fram til det pluss evt ventetid på prøverør:( men vet ikke hvor du holder til da..akn jo være det er kortere der du bor? ja det blir tvang tilslutt!!!;) men håper jo selvfølgelig på at det ordner seg...har jo vært mange små mirakler her inne;)fikk forresten beskjed om at det kostet 19 tusen fro tre forsøk!? og 30 for ett forsøk privat...himla dyre greier men er det verdt det til slutt så spiller det ingen rolle!! fler barn skal vi ah om jeg så må selge huset å bo i telt for å betale det;) er kanskje ikke en veldig god kandidat om vi bor i telt da hihihi;)uten litt humor oppi det hele så kan man bli sprø!:)

Skrevet

altså i februar igjen har vi hatt samme adresse i to år:) ble litt ivrig på tastaturet der ;)

Skrevet

ja, humor og rasjonell tenking er viktig! ;) Lett å se seg blind på prøvingen og faktisk "glemme" hva man holder på med. :) Har vært mange bølgedaler gjennom årene, men det siste året har jeg vært på toppen heldigvis! :)

Det med felles adresse tror jeg ikke at du skal tenke noe på. Jeg tror ikke at vi heller har hatt samme adresse, jeg hadde adresse hos moren min lenge jeg. Men det er ingen som har spurt oss om det. Så det blir nok ingen problem. Tror heller at den regelen er der for at de som ikke er sammen ol som vil ha prøverør skal kunne bli stoppet. Hos oss var det ikke et tema en gang.

Vi hører til i Trondheim da, og der har i hvert fall ikke vært noe mer enn 1 mnd ventetid siden lenge før jul.

Send meg en PM om du vil chatte på MSN da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...