Gå til innhold

Regne ut årslønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at dette er et litt dumt spørsmål, men er det noen som vet hvordan man regner ut årslønn av mnd bruttolønn? For å gange mndlønn med 12 blir vel feil.

(Jeg prøver å finne ut forskjell på 100% vs 80% for meg, må bestemme meg snart...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? Please!!!

Skrevet

Men feriepengene er mer enn en vanlig mnd-lønn så det blir ikke riktig...

Skrevet

når man har 235000 på 11 mnd er feriepengene på ca33000 hvor mye har du per mnd så kan jeg se om jeg kan regne det ut for deg....for feriepengene skal hvere 12.4 % men noen bedrifter kjørere bare 12%

Skrevet

Jo,det er jo forsåvidt sant det. Men foreldrepengene blir beregnet ut fra din månedslønn, slik at du kan beregne direkte ut ifra den. Hvis du f.eks har en mnd lønn på 33 000 blir årslønnen 396 000, dvs da får du 33 000 i 11 mnd og feriepenger i juni som er 12% eller 12,4% av årslønnen 396 000 som nevnt over her.

Velger du 80% får du da 26400,- brutto pr mnd

Skrevet

Når jeg lærte regnskap og lønn ganget vi månedslønna med 12. Læreren sa at det ble omtrent riktig og at det holdt, så lenge vi bruker riktig ved utbetalingene hver måned. For å finne riktig utbetaling baserer du deg bare på brutto månedslønn, enten helt eller ganger 0,8 så vet du hva du får i måneden av NAV:)

Skrevet

Nei, det er 12 hvis man har 5 ferieuker, men noen bedrifter har bare 4 og da er ferielønna 10,4%. 12,4 er vel bare for de som har alderstillegg og ekstra aldersferie?

Skrevet

Husk at du tar hensyn til fars uker når du regner ut forskjellen på 80% og 100%

det er på fars uker man får gevinst på å velge 100% lønn - Om man har tenkt på å ta 100% lønn og så ulønnet perm

Skrevet

Feriepenger er enten 10,4 eller 12%. Husk at ved 12% så trekkes det også for flere dager.

Nav bruker månedslønn ganer 12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...