Ketisi Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Ser inne på forumene her, at folk handler rosa/blått. Selv stoler jeg ikke på hva de sa på Ul. De har tatt feil på 5 av 7 av venninnene mine... ( ordinær Ul) Vet de tar feil på 3D også. Så her blir det handlet bare kjønnsnøytralt.
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Ja, i hvertfall de to siste, da var det så tydelig at vi selv kunne se at det var gutter. Så rett og slett ut som en naken babygutt i profil rett og slett, umulig å ta feil. Tror også at det er sånn at det er bedre kvalitet på UL-apperater noen steder enn andre og ved KK i Bergen har de god kvalitet.
24♡april Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Stolte på det for det er større sjangse for at det stemmer enn ikke. Er det ikke 80% da? Men er litt vanskelig å være helt overbevist når man vet at de og tar feil ofte oxo..! Hadde nok ikke kjøpt inn bilstol i rosa eller lignende på grunnlag av en ul.. hehe:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Det er vel litt mer sikkert hvis man får beskjed om at det er en gutt. Vi har mest sannsynlig en liten jente i magen min, men jordmor sa at det aldri er 100 %, og vi bør ikke satse alt på at det er jente, ha et guttenavn i bakhodet osv. Jeg tror de alltid sier sånt, og vi tenker noen ganger at det er jo mulig vi får en liten gutt, man vet aldri. Men hun lå med god avstand mellom beina og ingen navlestreng i veien, så tror det er ganske så sikkert. Likevel handler vi også med kjønnsnøytralt, men det er like mye fordi vi senere kan få en gutt, og jeg synes det er sløseli å da måtte handle inn alt nytt. Det er jo litt gøy med noe jentete, men det regner jeg også med at vi får av andre hun blir født. Dyre ting som f.eks. vogn vil jeg ha litt nøytralt. Samtidig er jeg av dem som ikke synes det gjør noe at jenter har blå klær. Babyer vil jo ikke få noen identitetskrise om tror det er motsatt kjønn.....
Misti Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 jeg trodde det var omvendt at man kan si det er gutt men ut kommer jente.. altså.. jenten kan være hovene og osv og da er det ikke så lett... jeg var på 3d ul der lå navelstrengen mellom bena men han hadde sån ny dings som gjorde at han så det var navelstrengen, og han kunne se kjønsleppene... han var 98 % sikker , i noen få tilfelller så kunne penis og pungen ligge krølla sammen og se ut som jente.. så han var 98 % sikker... velger og stole på han denne gangen...=)
May-juli07+mai09 Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 vi er 99% sikre fordi vi faktisk har sett tissen, og har 2 bilder av den hjemme.... så hvis han ikke ombestemmer seg og tissen krymper inn igjen så er vi temmelig sikre ;O)
Hera Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Jeg stolte ikke på det da vi hadde ordinær ul i uke 18. Jordmor var så veldig i tvil selv også, så vi la ikke noe vekt på det hun sa. Men i uke 35, så var det ikke noe problem selv for ett utrenet øye å se kjønnet. Så ja, nå vet jeg at vi venter en gutt:0)
*toppris* Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 med min sønn var det ikke tvil;) han låg og skrevet med bena, viste seg frem;) hehe, fikk bilde av skrevingen, så der var det tydelig;)
Nonsense Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Når vi spurte jordmor om hun var helt sikker på at det var en gutt, så svarte hun: "Ja, jeg skjønner ikke hva det der mellom beina skulle vært hvis ikke, gitt!" Så da stoler vi på henne. Så mye at hvis en jente hadde kommet ut, trur jeg vi hadde fått litt problemer med å omstille oss...
Staark Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Jeg stoler på det om den som utfører UL-en sier selv at han/hun er helt sikker på kjønnet, og vi ser det selv. I forrige svangerskap sa jormor som tok UL at hun var 100% sikker (-og at det var sjelden hun var så sikker som denne gangen). I tillegg jeg sammenlignet med UL-bilder fra nettet, så der var det aldri tvil om hva det var. Med nr 2 fikk vi ikke sett forrige gang, men vi skal tilbake på ordinær UL hos en spesialist, og om han sier han er sikker på hva det er så stoler vi på det. Han har 3d også, så jeg krysser fingrene for at minibaby ikke krysser bena, slik vi får sett (Vet om et sykehus som har bommet mye på å se kjønn blant de jeg kjenner. Jeg hadde ikke stolt på en UL der...)
muttepus Skrevet 15. februar 2009 #11 Skrevet 15. februar 2009 Vi har vært på 3 UL, deriblant en 3D, og alle mener vi får en jente! Så vi stoler på at det stemmer. Har bilder der hun skrever godt med beina, og der ser man ingen tiss (bilder uke 28).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå