Gjest Sekretøsa Skrevet 15. februar 2009 #26 Skrevet 15. februar 2009 nr 1- fødte tirsdag, reiste hjem fredag nr 2- fødte torsdag, reiste hjem fredag )
Masaili <3 Skrevet 15. februar 2009 #27 Skrevet 15. februar 2009 Nr 1: 2 døgn Nr 2: 1 døgn Ville bare hjem rett etter, men fikk ikke reise før amminga var i orden med eldste, og yngste lå i lyskasse om natta, siden hun hadde et snev av gulsott.
Sylteflesk Skrevet 15. februar 2009 #28 Skrevet 15. februar 2009 Blodtrykket mitt gikk ikke ned etter KS (svangerskapsforgiftning), så lå 10 dager på observasjonsposten først, deretter 3 på hotell mens jeg ventet på at dattera mi skulle bli utskrevet fra nyfødtintensiv. Var veldig greit å få reise hjem da. Hadde ligget 6 uker på obsposten før fødsel også, så var rimelig lei av sykehuset da.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. februar 2009 #32 Skrevet 15. februar 2009 Med nr 1: 2 dager. Med nr 2: 1 dag
Mrs. Bouquet Skrevet 15. februar 2009 #33 Skrevet 15. februar 2009 1. mann: 7 døgn 2. mann 6 timer Ble vel egentlig ikke flyttet til barsel, men beholvdt fødsestua til vi reiste hjem. Hadde håpet å få reise like fort hjem første gangen også, men babyen havnet på nyfødt pga. komplikasjoner under fødselen.
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 15. februar 2009 #34 Skrevet 15. februar 2009 dro hjem dagen etter fødselen! ville hjem for å starte det "nye" livet!!!
Vinden blåser Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #35 Skrevet 15. februar 2009 Og ingne på føden reagerte på at du reiste hjem tidlig? ved sistemann fødte jeg på om morgenkvisten og dro hjem samme ettermiddag...de skjønte ikke helt hvordan jeg skulle ønske å reise hjem så tidlig..er derfor jeg lurer sånn...om det virkelig er så unormalt å ville raskt hjem.. med nr 1 var jeg på sykehuset i 6 døgn og føler at det var igrunn nok overnattinger for min del... Jordmødrene/barnepleierene kunne ikke forstå at jeg ville hjem selv om at de tilbydde meg enerom osv osv... menmen...trodde bare ikke det skulle være så uvanlig...
Mrs. Bouquet Skrevet 15. februar 2009 #36 Skrevet 15. februar 2009 Jeg sa jeg ville hjem så snart som mulig etter fødselen om alt var i orden når jeg var kommet så godt i gang med fødselen at vi fikk tildelt fødsestue, og det var helt ok det. Men det måtte gå 6 timer før lege kunne lytte på hjertet og sjekke babyen, og de ikke kunne garantere at legen hadde tid akkurat etter 6 timer. Fødte kl. 16.30. Fikk dusje og sitte å vente sammen med pappaen og babyen på fødestua før vi kunne reise hjem. Ingen som sa noe negativt. Ene jordmora sa at på Island, der hun var fra var, det ingen som var på sykehus med mindre de var syke. Der var dette normalen. Det var kanskje å dra det litt langt, for jeg syns de som føler behov for omsorg fra helsepersonell dagene etter en fødsel skal få det.
camosilla Skrevet 15. februar 2009 #37 Skrevet 15. februar 2009 5 døgn, inkl. dagen jeg fødte. Koste meg der og nøt servicen jeg:)
knøttet28 Skrevet 15. februar 2009 #38 Skrevet 15. februar 2009 reiste hjem dagen etter fødsel begge gangene.....stortrivdes på føden (lå der et par døgn med nr. 2 pga igangsetting), men syns barsel er no træl.....skjønner ikke hvilken service folk snakker om....syns begge gangene var forferdelig.....men tror kanskje de som får familierom har det litt annerledes:)
AO3 Skrevet 15. februar 2009 #39 Skrevet 15. februar 2009 Fra søndag (fødte søndag kveld) til torsdag. Jeg hadde ks, men dro hjem omtrent samtidig som de andre førstegangs som hadde født vaginalt. Jeg burde kanskje vært der en dag eller to til, men var så sliten av sykehus, ville bare hjem...
Sånn kan det gå Skrevet 15. februar 2009 #40 Skrevet 15. februar 2009 Med førstemann for nesten 18 år siden var det obligatorisk med en "evighet" på sykehuset jeg lå. Husker ikke om det var 5 eller 6 dager jeg lå der - på seksmannsrom... Grusomt. Med de neste dro jeg hjem tidligere og tidligere slik at med nr. 4 fødte på natta og dro hjem på formiddagen. Barsel på sykehus er fælt. Med de 4 siste var jeg ikke på sykehus i det hele tatt.
Koala *g07* Skrevet 15. februar 2009 #41 Skrevet 15. februar 2009 6 døgn. Først og fremst fordi de fant bilyd på hjertet til gutten. Men så hadde jeg så vanvittig lav blodprosent, og en blødning ved livmora, så det ble operasjon. Det ble i det lengste laget for min del.
mamma til søte små Skrevet 15. februar 2009 #42 Skrevet 15. februar 2009 Med nr 1 kom eg inn torsdagen og reiste heim mandagen, var planlagt igangsetting Men nr 2 var eg inn og ut av sjukehuset mandagen, blei lagt inn iløpe av natta og sett igang om morningen. Da reiste vi heim fredagen. Hadde 4 mannsrom aleine begge gangane så eg likte meg på sjukehuset:) Med nr 2 kom det inn ei siste natta, så da var det RETT heim om morningen:)
pandabjørn Skrevet 15. februar 2009 #43 Skrevet 15. februar 2009 jeg lå i 5 dager, men det var pga at jeg hadde ks begge gangene...
-MtG- Skrevet 15. februar 2009 #44 Skrevet 15. februar 2009 Lå i 4 døgn begge gangene. Hadde haste-KS første gang og baby på nyfødtavdelingen de par første døgnene og en del smerter. Hadde ett- og tomannsrom hele tiden. Andre gangen hadde jeg planlagt KS og var egentlig i form til å reise hjem etter 3 dager, men ventet til dagen etter fodi ikke alle prøver av babyen var tatt ennå.Gadd ikke reise hjem for så å komme tilbake dagen etter. Hadde supert enerom hele tiden:)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. februar 2009 #45 Skrevet 15. februar 2009 2 1/2 døgn etter haste-ks.Da var jeg møkk lei... Hadde familierom, men ville bare hjem....
Alenemamma :) Skrevet 15. februar 2009 #46 Skrevet 15. februar 2009 jeg fødte onsdag og kom hjem lørdag:) høyt blodtrykk så de måtte se det ann
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #47 Skrevet 15. februar 2009 Med nr. 1: 5 dager, da reiste jeg ut på eget ansvar. Han ble født med hastesnitt. Med nr. 2: 4 dager. Et planlagt snitt som endte i hastesnitt siden vannet gikk dagen før. Siden det endte i hastesnitt måtte jeg bli 1 dag ekstra. Jeg hater sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå