Gå til innhold

Lørdagsgodteri...Har alle det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden er 3 år og 9 mnd.. Vi bruker ikke å "kjøpe lørdags- godteri"... Syns igrunnen det er feil å lære han at lørdag er godteridag, sånnn at det MÅ HAN HA!

Men, det må sies at ukedagene er ikke 100% godteri-frie, men han spiser ikke mye.. Det går greit å bestikke han med frukt... Har ikke snop fremme sånn at han "ser det" da..

..Og MÅ man ha godteriposer i bursdags fester?? Poden har foreløpig bare vært i ett Barneselskap, og der fikk de godteripose så jeg... Den gutten har eldre søsken, så det kan være at det har kommet fra dem... Tror jeg satser på fruktspyd/tørket frukt... En stund til "barneselskap" ennå da, men man begynner å tenke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ingen som må noe som helst..

Nå er junior bare to år, men vi har ikke godteposer i bursdag.. Ser ikke poenget..

Vi prøver å holde godis til lørdagene, for det er noe jeg husker som kjempekos hjemmefra.. Alltid gøy å få 10 kr for å dra og kjøpe smågodt for hver lørdag, eller få en annen pose.. Men hender han får litt ellers i uka også, er ikke hysterisk der..

Skrevet

Nei jeg er ikke hysterisk så jeg ser ikke problemet ved å la ungene kose seg med godteri en dag i uka. Jeg regner ikke med at du heller spiser godteri da?

Skrevet

Her får ungene frukt nesten hver dag til barne-tv, men på lørdag får de snop. Eldstemann var vel 2,5-3 år tror jeg før vi innførste dette, da fordi han selv ville (hadde hørt om det hos andre og sånt), mens de to minste barna har fått dette mye tidligere siden de ser hva eldste/de eldste får og vil ha det samme. Er jo ikke mye de spiser da, de minste, så jeg har ikke noe problem med dette i det hele tatt.

Når det gjelder bursdager er godteposen ofte en tradisjon, og jeg har opplevd både når jeg selv var barn, og hos noen som ikke hadde nå, at det går utover det barnet som ikke har godteposer i ettertid. Barna forventer det etterhvert i bursdager, når de ikke får synes de det er kjipt og rart, og det ender igjen med at bursdagsbarnet får høre det i barnehagen/på skolen dagen etter. Veldig trist, men likevel sant i mange tilfeller. Så vihar hatt godteposer, men har hatt veldig lite i de og heller hatt litt småting i dem i stede, som en jojo, klistremerker, en lite lekebil el og så kanskje en liten dropseske og en liten sjokolade. Ikke mer, og ungene er helt fornøyd med dette.

Skrevet

Hva er dette med at voksne ikke kan spise godteri hvis ikke barna får det? Er det virkelig dårlig gjort å ikke gi barne like dårlige matvaner som en selv? Det er jo mer egoistisk og tåpelig å trykke på barna like mye godteri som en spiser selv.

Da det er sagt får mine barn lørdagsgodteri. Og det hender de får litt i uka også. Jeg er på ingen som helst måte sukkerfanatiker, og mener at alt med måte prinsippet er supert.

Skrevet

Hær er lørdag kosedag, å da koser vi oss med alt fra god mat til godteri:) d er jeg oppvokst med å syns d er en fin tradisjon å holde ved like.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...