Gravid, ja;) Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Blir alenemor i mars og vet ikke helt om jeg i det hele tatt orker mer kontakt med bf... Da jeg var 4 mnd på vei fant han seg ny dame og forsvant dermed ut av livet mitt mer eller mindre. Han var med på ultralyd og spurte stadig hvordan jeg hadde det o.l. Så jeg følte vel at vi kunne klare å få til et godt samarbeid om barnet. Men nå virker det som han hater meg for at jeg ikke tok abort... Vi traff hverandre forrige uke for å snakke om barnebidrag (privat avtale) og hele tiden måtte han liksom nevne at jeg skulle ha tatt abort... Jeg spurte hvorfor han tok opp det nå og han sa at han hadde jo fått seg ny dame, så alt ville jo bli så vanskelig. Jeg ble kjempe lei meg.... Sa at han ikke trengte ha kontakt med verken meg eller ungen men da klikket han helt og sa at den ungen var hans så den skulle han ha kontakt med ja... Fikk i tillegg en sms fra han i går der han skriver at han mest sannsynlig ikke kommer til å betale bidrag da han tror han tjener for dårlig til beregningen til NAV... Privat avtale meg i ræva!!! Så hvorfor vil han da ha kontakt med ungen sin? Han sier han skal stille opp men på hvilken måte? Uten å betale bidrag og i tillegg ønske at jeg hadde tatt abort.... Det med abort sa han mens han så på bildene fra 3d... Så nå vet jeg ikke lenger... Har ungen godt av en slik far da? Skal jeg bare kutte han ut. Nekte han å skrive under som far på papirene på sykehuset? Hva ville dere gjort?
Mamma til tre? Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 For meg høres det ut som er dårlig ide å ha en privatavtale med en mann som ikke helt klarer å besteme seg for hva han vil... Jeg tror du gjør lurt i å la staten kreve inn barnebidraget (statensinnkrevingsentral), da vet dere at det blir rettferdig og du får barnebidrag hver månde uansett om han har betalt eller ikke... Snakk med NAV selv. Da slipper dere å krangle om det så kan dere konsentrere dere om å alt det andre Når det er sagt så ha jeg en venninne som for en del årsiden fikk barn i en tilsvarende situasjon, det har vært mye krangling dem i mellom. Om barnebidrag, og når han skal ha barenet osv. Det jeg kan si er at når han er pappa og har barnet, så gjør han en kjempe jobb. Ikke en lett situasjon, husk at det er lurt å lufte ut til gode venner. Barn plukker opp ganske raskt når foreldre krangler... Håper dere finner ut av det:)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 høres ikke no særlig ut dette nei. vil fraråde deg å ha privat avtal med han. men så skal det bli sagt at mange fedre klarer ikke å vite hva som venter før barnet faktisk er der. da kan det hende det blir en helt annen tone..og kan jo også hende at den nye dama sliter m dette at han skal bli far og at hun lager problemer for han...og at han prøver å snakke med deg om det men ikke vet åssen han skal ta tak i det..og heller slenger det ut på den måten. husk han er en mann og det vanskeligste dem vet er jo å snakke om ting...det gjelder iallefall de fleste.. ungen skal jo uansett ha kontakt m far så det beste er å prøve på å være venner. det er jo tydelig at han vil være far..men at det er mange følelser som dukker opp samtidig.. og da er det vanskeligste å forholde seg til noe man ikke ser eller føler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå