Gå til innhold

Hvorfor i all verden har vi brukt de teite Libero-bleiene????

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tre første ukene av minstens liv har han måtte tilbringe i tykke, stive ekle Libero-bleier. Jeg har irritert meg grønn på dem fordi de ikke sitter noe godt på og ser ubehagelige ut rundt magen og lårene. Så jeg bestemte meg for å prøve pampers når det ble tomt. Pampersbleiene er jo helt fenomenale!! De er tynne og myke og kjennes jo nesten ut som en bomullstruse! Hvorfor i allverden har jeg ikke kjøpt dem før? Og selv om de er MYE tynnere så holder de på like mye væske.

Nå skjønner jeg ihvertfall at Ahus er sponset av Libero, for ellers ville de aldri ha valgt Libero i stedet for Pampers til bittesmå babykropper...

Må legge til at storebror på to år bruker Libero og det er helt supre bleier til bittelitt større barn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel delte meninger akkurat der. Jeg har ikke brukt pampers på noen av mine barn. P.g.a. at jeg synes de er stive og lekker...

Skrevet

Er rart hvordan vi opplever ting forskjellig. Jeg liker heller ikke pampers da jeg opplever at de lekker, og det lukter veldig surt når han har tissa i dem

Skrevet

Ja det er så forskjellig. Tror mye kommer an på barnet og dens kroppsfasong når det kommer til lekkasje etc. Her har vi kun brukt pampers. Synes Libero sine bleier er stive og klumpete.

Skrevet

Ja, rart hvordan vi vurderer bleier forskjellig. Her i huset går det derimot i Landlord bleiene. De sitter godt på, ikke fått noe utslett/eksem av de og de holder på utrolig mye!;) Pleide å tisse/bæsje seg ut hver natt. Det har ikke skjedd en eneste gang siden vi begynte med Landlord sine:)

Skrevet

Enig med deg. Liberobleiene er så tykke og stive, vi bruker de kun til nattableier. Pampers er jo mye tynnere og mykere.

Skrevet

Ja helt enig!

Vi fant ut dette i går vi også! Snuppa mistet navelen og libero bleiene er små og klumpete og ble liggende og gnage rett på navelen.

Heretter er jeg pampers mamma:-)

Skrevet

Dette er like forskjellig som dag og natt.

Her brukes det kun Libero. Syns Pampers blir for klumpete når de blir bare bittelitt våte, og de går så innmari lett i stykker når man tar de på. Og de lekker. Og lukter surt som ei annen skrev...

Smaken er som baken, delt! :)

Skrevet

VI bruker pampers når vi må. Libro lekker, pampersbleiene holder tett, men STINKER! Når det ikke mulig å vite om ungen har tissa bittelitt eller bæsja er det noe gæli. Er også bekymret for hva alle disse kjemikaliene nær mini's edlere deler gjør. Her bruker vi tøybleier til vanlig.

Skrevet

Ja, det er vel bare libero sine som ikke er tilsatt noe. Med førstemann brukte vi bare libero, men nå har vi prøvd pampers og de er jo fantastiske!! Myke og gode, men liker ikke at de er tilsatt kjemikalier..Har ikke bestemt meg for hvilke jeg skal bruke fremover.

Skrevet

synes pampers lekker og lukter, mens libero er tette og holder baken tørr og fin

Skrevet

veldig fornøyd med libero jeg da. bruker det både til snuppen på 2 år, og snuppa på7 uker. har prøvd pampers også da det var en periode libero lakk litt. men lukter mye mer av pampers ja... nå har vi libero igjen.. og ingen lekkasje mer.. veldig fornøyd jeg.. også er det jo så greit med kiwi avtalen;9

Skrevet

Asså, hører det er så mange som snakker om at libero bleiene lekker og alt det... Det kan løses fort med å bytte størrelse, selvom de merkene på bleia ikke sier det... Funker vidunderliig... Har vi gjort hele tida...

Skrevet

Jeg kan være enig i at pampers lukter mer, men jeg synes ikke det utelukkende er en dårlig ting. Husker når storebror var liten. 'Da brukte vi pampers en periode fordi han bæsja så ofte og Libero holdt på lukta så vi ikke merka det. Ble rød og sår stakkars. Med pampers luktet vi det når han hadde bæsja:)

Skrevet

Jeg synes faktisk de nye Libero-bleiene er mye bedre enn de "gamle", de er litt mykere og ikke så stive! Så nå ser jeg ihvertfall ingen grunn til å bytte lengre.. (og med det nye BigBox-tilbudet på Liberobleier på REMA1000, er det kjempegreit m Libero, hehe;)

Skrevet

Hva er det som er tilsatt i pampers? Mener å huske at de er anbefalt av norges astma og allergiforbund, og det er jo litt pussig om de ikke er rene. Foretrekker pampers til alle aldersgrupper, men ikke buksebleiene. De sitter liksom ikke. Jobber på småbarnsavdeling, og synes pampers er suverene til de som tisser og bæsjer mye. Lettere å oppdage at bleien må skiftes, samtidig som de er smidigere

Skrevet

Bruker pampers her også:) Den er smidigere nå når hun har begynt å krype litt:)

Libero brukes på natten da:)

Skrevet

Vel, jeg bruker Libero fordi Pampers lekker lett + at vesla fikk rødt utslett av dem.

Skrevet

Her opplevde vi at pampers satte seg fast i rompehuden og ikke trakk til seg så mye av den tynne avføringen (mm-bæsj) som Libero - så heller stive bleier enn sår stump...

Skrevet

Jeg har opplevd at Libero harsatt seg fast i rompehuden også jeg:)

Skrevet

Rikshospitalet bruker pampers, så dermed har vi startet med det og bare fortsatt, på to barn. Våre barn er også lange og smale på et vis, og det lekker ikke. Har en venninne med mye mer gode lår og mer kropp, hun sverger til Libero, er det noe med fasongen på barnet kanskje?

Ellers liker også jeg at det lukter når det er ugler i mosen, vil ikke at mine små skal ha bæsjet seg ut og så kjenner jeg det ikke. Ikke det, er ganske rask å skifte bleier jeg da.

Det er faktisk mitt beste tips som andregangs, jeg venter ikke på at ting skal skje, jeg steller og mater før det "smeller" så er alt så mye fredeligere...

Ingen som helst utslett eller noe av pampers her i gården. Mener vi hadde mer av det med førstemann, og hun brukte også pampers, så ingen forskjell tror jeg, egentlig...

Dårlig svar, hehe....

Skrevet

her har vi brukt libero fra dag en, og har aldri hatt problemer med å kjenne om snuppa har bæsja!! lukter på lang vei nesten. ikke har hun tisset gjennom enda heller(6 mnd). men det ble endel griseri med bæsjen når hun bare fikk melk.

Skrevet

Her i huset elsker vi pampers!! Brukte libero på elste hele første året og litt til, sååå først prøvde vi pampers når nr 2 kom, FY som jeg er sint på meg selv for at jeg ikke prøvde før...!

MYE bedre passform, tynnere og mykere...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...