Gå til innhold

Trenger svar ang. blodgivning. Anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å bli blodgiver, men har hørt man må ta blodprøve i fingeren før man begynner første gangen.. Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen tar man blodprøver fra armen som skal analyseres. Før sjekket de alltid Hb i fingeren først, det gjør de ikke nå lengre med mindre du har hatt lav Hb tidligere. Min mann slipper prøven i fingeren, mens jeg må ta den. Gjør ikke vondt i det hele tatt.

Skrevet

Altså.. Første gangen gir man ikke blod, det tas bare prøver. Om prøvene er fine blir du innkalt til en blodgivningstime. Kan hende de da tar prøve fra fingeren, men det er ikke sikkert. Med meg har de alltid gjort det fordi jeg er på grensen med blodprosenten.

Skrevet

Det var det jeg fryktet.

Jeg har veldig lyst til å gi blod, men er svært redd for å ta blodprøve fra fingeren. Har tatt der èn gang før, og aldri mer. Damen som stakk, traff meg rett i en nerve, så har etter det blitt engstelig for blodprøver fra finger..

HI.

Skrevet

Kanskje det går an å spørre om du kan slippe, at de heller tar prøven fra armen? Om blodprosenten er bra kommer du kanskje aldri opp i problemstillingen. Min mann slipper det jo.

Skrevet

Da tar jeg kontakt med dem.

Tusen takk for at du gadd og ta deg tid til å svare meg så sent på natten :)

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...