Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har veldig lyst til å bli blodgiver, men har hørt man må ta blodprøve i fingeren før man begynner første gangen.. Stemmer dette?
Onna Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Første gangen tar man blodprøver fra armen som skal analyseres. Før sjekket de alltid Hb i fingeren først, det gjør de ikke nå lengre med mindre du har hatt lav Hb tidligere. Min mann slipper prøven i fingeren, mens jeg må ta den. Gjør ikke vondt i det hele tatt.
Onna Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Altså.. Første gangen gir man ikke blod, det tas bare prøver. Om prøvene er fine blir du innkalt til en blodgivningstime. Kan hende de da tar prøve fra fingeren, men det er ikke sikkert. Med meg har de alltid gjort det fordi jeg er på grensen med blodprosenten.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Det var det jeg fryktet. Jeg har veldig lyst til å gi blod, men er svært redd for å ta blodprøve fra fingeren. Har tatt der èn gang før, og aldri mer. Damen som stakk, traff meg rett i en nerve, så har etter det blitt engstelig for blodprøver fra finger.. HI.
Onna Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Kanskje det går an å spørre om du kan slippe, at de heller tar prøven fra armen? Om blodprosenten er bra kommer du kanskje aldri opp i problemstillingen. Min mann slipper det jo.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Da tar jeg kontakt med dem. Tusen takk for at du gadd og ta deg tid til å svare meg så sent på natten HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå