EierIkkeFantasi Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 håpløst å kutte amming på vår 15mnd gamle gutt.. gråter til han blir hysterisk og gir seg ikke.og våkner hele kveldene og skal ha mer og mer pupp jeg har helt nådd bunnen nå og er desperat. får vemmelser av amminga,biter det i meg og ligger å gråter. det er ekkelt bare klesplagg berører brystvortene hele tiden og jeg klarer egentlig ikke sette ord på det. andre som har vert i samme situasjon,og hvordan gikk det ? har lest masse om vallergan(som barnelegen foreslo) og vil ikke gi han det..finnes det andre muligheter ??
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Høres ut om min mors situasjon da min lillebror var 14mnd, løsningen deres var at pappa måtte ta legginga og så måtte de tåle litt gråt noen kvelder. Mamma klarte og makta ikke amminga mer hun heller. Så dere kan forsøke det, du kan kjøre deg en tur, besøke venninne eller familie første kveldene... Lykke til
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 venninnen min klistret over brystvortene og sa "de er borte" og viste vær gang barnet ville ha. funka bra. tok ikke lang tid før barnet slutta å lete. jeg sa til min "det er bare babyer som får pupp, du er ikke baby mer, derfor kan du ikke få pupp. du er stor gutt du" han godtok det relativt greit. for han ville jo så gjærne være stor. da var han 18 måneder og hadde akkurat fått en lillebror
EierIkkeFantasi Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2009 det er bare det at han gråter til han begynner og hyperventilere(og det kommer fort) så må jeg legge han rett på puppen igjen han vet å ikke gi seg.. kan prøve og tape over brystvortene.takk men er redd det blir like hysterisk da....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 har du prøvd å tilby flaske i stedet? samtidig som du koser han
EierIkkeFantasi Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2009 ja for en stund siden, men da måtte jeg pumpe brystmelk oppi,eneste han ville ha.nyttet ikke da. men satt akkurat å sa at på mandag kjøper jeg nye flasketuter og prøver igjen..skal ikke gi opp
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. februar 2009 #7 Skrevet 14. februar 2009 kanskje du burde prøve å gi han flaske i koslige settinger han ellers ikke ville fått pupp først? sånn ved barnetv når dere koser i soffaen, eller til den gode middagen dere skal ha.
EierIkkeFantasi Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. februar 2009 ja, men så kommer han i senga å hyler seg skakk etter pupp med en gang.. han skal liksom ligge å sutte til han sovner huff
EierIkkeFantasi Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. februar 2009 men skal prøve med flaske i senga på mandag, alle flasketutene er kastet nå så vi får kjøpe nye da.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. februar 2009 #10 Skrevet 14. februar 2009 hm... hva skjer om du løfter han opp av sengen og knuger han inntil deg da?
EierIkkeFantasi Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2009 han hyler uansett hva vi gjør,helt til han får pupp har f eks prøft vogna også,men nei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå