Gå til innhold

bekkenløsning. Hvordan merker man det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg kan begynne å få bekkenløsning.

Er i uke 16. Kjenner på høyre side, nede i korsryggen dersom jeg har ligget på rygg og skal reise meg opp å sånn..

Hvordan vet man om det kan være begynnelse på en bekkenløsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

problemet med bekkenløsning er at det kan starte og føles så forskjellig for alle...det du beskriver kan være starten på bekkenløsning eller det kan være en normal svangerskapsplage...

Men når du virkelig får bekkenløsning så VET du det...

Krysser fingrene for at det ikke er bekkenløsning,for det unner jeg virkelig ingen...

Skrevet

er det noe man evt kan gjøre for å forebygge at dette blir værre?

Skrevet

for å sitere legen min: "bruk trange skjørt!"

ellers så er det som alt annet å lytte til kroppen..ikke overanstrenge seg....kroppen sier som regel fra om du gjør noe du ikke burde..

Skrevet

ikke bruker jeg skjørt, ikke overanstrenger jeg meg.. er det ikke noen form for trening eller noe da?

Skrevet

Å anbefale "trange skjørt" er vel en måte å fortelle at man ikke bør løpe eller lange ut når man går. Gå med korte skritt hvis du får vondt når du går. Har også blitt anbefalt å ligge på siden med pute mellom beina. Være forsiktig med ryggen når jeg løfter osv. Er ikke plaget men kjenner det av og til. Så lenge det holder seg slik er jeg veldig fornøyd. Barnet skal jo ut så at det "løsner litt" er vel positivt. Men plagsom bekkenløsning/låsning vil jeg jo slippe og prøver å være føre var. Legen ba meg høre på kroppens signaler for å finne ut hva jeg kan/ikke kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...