Gå til innhold

Barnemat og bleier Hellas/Chios/Karfas???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg regne med å få kjøpt der, eller bør jeg ta med hjemmefra? Noen som har vært der og har erfaring? Har hørt mye forskjellig, noen sier at de har bleier, men at det er dyrt. Andre sier at de har lokale merker som lekker og som ikke finnes til store barn. Hva er forresten et stort barn? Snuppa vil være 1,5 når vi drar og veier 10 kg. Kanskje 11 når vi drar. Hun spiser mye av det samme som oss, men tenkte at det kanskje var greit å gardere meg ved å ta med noe hun kjenner igjen, som f.eks litt leverpostei og noen middagsglass......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Gøy, vi skal også til Karfas, i juni! (",) Da vil vår sønn være 1 1/2 år

Har vært på Chios før, men uten barn, så aner ikke jeg heller. Reiste masse i 2008, og hadde alltid med bleier, mat, alt til sønnen vår. Men har vel alltid sett bleier alle steder vi har vært, men dyrt da. Du kan sikkert spørre reiseselskap om de kan sjekke opp. La meg da høre! (",)

Skrevet

Hei! Så artig da, kanskje vi sees på stranda eller noe. Kan jo være kjekt med en liten lekekamerat innimellom! Vi skal de to første ukene i juni.

Jeg har ikke spurt reiseselskap, men har hørt av noen andre som har vært der med barn for noen år siden at det visstnok skal gå an å få tak i bleier. Så jeg tenkte at da tar vi med litt, så vi har til de første dagene og evt til nettene. På dagene blir det vel mest badebuksa uansett tenker jeg.

Og når det gjelder mat så har det vært en enorm utvikling i matveien her i det siste, plutselig spiser hun både større biter og klumper og for det meste det samme som oss. Så vi tenkte bare å ta med noen få middagsglass og en pakke med grøt. Samt en leverpostei og en kaviar f.eks. Så får vi jo tak i litt brød, frukt ol der nede. Gjør jo ikke noe om hun spiser litt ensidig i 14 dager, det viktigste er jo at hun drikker nok og jeg tror helt sikkert at vi finner et eller annet hun kan spise.

Skrevet

Hei igjen!

Vi reiser 2 uker fra 6 juni.

Jeg spurte reiseselskap om bleier, og det finnes, men ikke i alle størr + dyrt. Men tror du kan satse på det du skriver, ta m litt etc. Vi har alltid tatt med for hele ferien, pakket det i vogna som vi sender. Pes, men deilig også når man først har kommet frem. Finnes også en stor Spar butikk mot Chios by som jeg tipper har bra nok utvalg. Vi har også hatt m en tube m makrell og en tube m smøreost/leverpostei, og ja, håper han spiser mer vanlig mat innen den tid, og ikke bare middagsglass.

Gleder meg veldig, det er så behagelig og fin øy! (",)

• 3 uker senere...
Skrevet

Pussig! Vi skal også til Karfas! Reiser 23. mai og hjem 6. juni. Har to barn som da er 5 år og 1 år og 1 mnd! Lurte akkurat på det samme: bleier, mat osv! Tar nok med noe hjemmefra iallefall. Noen som vet om de har grovere brød der, eller om det bare går i loff??? Lillegutt spiser alt, men kjedelig om han skulle bli dårlig i magen på ferie. Da er det ganske safe å ha med kjent mat hjemmefra;)

Håper vi får en flott ferie alle sammen!!!

Skrevet

Det tyder på at vi har gjort et godt valg av reisested når det tydeligvis er mange som skal akkurat hit med de minste! Vi gleder oss masse og lille snuppa går og snakker om at hun skal til Chios og bade og at hun skal flyyyy i lufta!

Jeg tror absolutt det skal være mulig å få tak i brød av litt grovere type, det har jeg bestandig fått tak i de stedene jeg har vært. Det finnes kanskje en baker der? Og i allefall finnes det Spar og Lidl og flere små supermarkeder. Hvis du er bekymret for evt forstoppelse så kan du jo ta med litt Duphalac for sikkerhetsskyld.

Skrevet

Vi var på Chios for et par år siden og da var sønnen vår 3 år og brukte fortsatt bleier. Mener å huske at vi supplerte med bleier derfra men måtte på Spar (eller hva det nå het) på veien mot Chios by. Det er ikke noe hyggelig å gå dit men bussen stopper på veien til/fra byen. Husker at vi måtte rasjonere litt med badebleier da vi ikke fant det på Chios. For to år siden var det ikke noe bakeri i Karfas men vi fikk grove rundstykker på hotellet (vi bodde på Erytha) Karfas hadde heller ingen lekeplass så vi resiste et par turer inn til byen der de har en lekeplass som er ganske hyggelig, den ligger i forbindelse med en kafe. Vil anbefale dere alle å leie bil for øya har så mye å by på. Så det var noen av dere som skulle ha med 5-åring, han vil sikkert la seg imponere av dryppsteinsgrotten, fantastisk flott! Dere bør også få med dere Pirgi og Mesta (reiseselskapene har turer om dere ikke vil kjøre selv) og Kambus som ligger rett over haugen fra Karfas, ser noen anbefaler sykkel her. Der finnes det er par bortgjemte hospitser/hoteller hvor det er superhyggelig å sitte litt ned med noe leskende!

Lurer dere på mer vil jeg anbefale der å gå til http://www.hellasforum.net/ der er det noen Chios-boere/turister som er veldig oppdaterte!

God tur alle sammen til en flott øy med mange opplevelser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...