Gå til innhold

Seteleie og morkaken foran på magen. ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta i magen har sittet med rompa plasser godt nedi bekkenet hele svangerskapet.. På første ultrakyden og når jeg var på 3d i uke 29.. Hun sitter fortsatt godt til rette med stumpen nedi.. Kjenner hodet rett under ribbena.. ( ganske så sikker på at det er hodet jeg kjenner der.. )

Men.. Ultralydlegen sa at slik som morkaken min er plassert så er det større sjanse for setefødsel.. At jenta ikke snur seg pga formen på/inni magen eller noe.. Ihvertfall at pga morkake plassering og plassering av baby så så han større sjanse for seteleie frem til fødsel..

Har morkakeplassering noe med seteleie ellere ei??

Har morkaken ca midt på magen ved navelen ca foran.. Noen med erfaringer når det kommer til morkakeplassering og seteleie?? =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også forranliggende morkake, og baby i seteleie. Kan vjo hende det er en sammenheng:) Jenta mi lå forøvrig i seteleie igjennom hele svangerskapet...

Skrevet

Det har jenta i magen her gjort i over 30 uker også.. Legen mente at det var sammenheng med plassering av morkake.. Og likte jo sef ikke det pga min plassering av morkake.. hehe..

Så hører gjerne andres erfaring.. =)

Skrevet

Med jenta mi hadde jeg morkaka på fremsiden og hun lå i sete hele tiden. Hadde ekstra oppføging og 10- 15 ul gjennom sv.skapet så det er vi sikre på. Med gutten jeg fikk nå, hadde jeg morkaka på baksiden, og han lå i sete fra uke 20 tror jeg det var...

Skrevet

Takker for svar.. Dytter denne jeg tilfelle flere har erfaringer med dette?? =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...