Gå til innhold

Dere med flere fødsler bak dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at ved "normale" fødsler så er andre gang lettere enn første? Tenker på da at ting allerede er litt utvidet osv.

Og hvor lang tid brukte dere de forskjellige gangene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det stemmer at det vanligvis går fortere når man har født før. Det typiske er at når man er førstegangsfødende kan man bruke lang tid på modningsriene og åpningsfasen. Mens andre gangen og eventuelt tredje gangen (ovs..) så har man vanligvis ikke veldig mange timer med den modningsfasen, det går mer rett på sak da. Man kan da også begynne å få lettere rier, men når det først setter igang så går det ikke veldig mange timer før man føder.

Skrevet

Det sies så.

Jeg hadde en rask førstegangsfødsel og ble forberedt på at nr to kunne gå ganske raskt.

Min første fødsel tok 6 t fra første rie og 4 t fra første sjekk med 3 cm åpning.

Fødsel nr to gikk så kjapt at jeg tror aldri jeg har hørt om noe kjappere. Da gikk en vannlomme og rett etter hadde jeg rier, helt intenst og uten pauser 50 min senere var jenta ute. Etter å ha holdt igjen til jeg kom meg på føden.

Så har stemmer jo teorien

Skrevet

Her stemmer teorien også med første stratet riene på fredag ettermiddag men gutten kom ikke før onsdags ettermidag med vakum mens nr 2 hadde jeg 3 cm åpning kl 23.00 og gutten var ute kl 01.12 :o)

Skrevet

Første fødselen tok 15 timer, fra aller første rier og til jente var ute. Med andremann hadde jeg hatt maserier hele dagen, ikke noe effektivt eller vondt, bare litt ubehagelig. Når det først satte i gang med ordentlige rier hadde jeg EN kraftig en, før pressriene begynte... 4 pressrier og gutten min var ute. Det hele tok 15 min, hehe. Så for min del stemmer det absolutt at det går fortere andre gang :)

Nå har jeg termin igjen om 50 dager og håper at det tar litt lengre tid denne gangen, skal vel kanskje mye til å overgå sist men :P

Skrevet

firste gikk eg 9 dager over termin, og brukte 24 timer..andre kom på termin og der brukte eg 15 timer ;)

Skrevet

Min første fødsel tok ca 5 timer, min andre tok ca 1 time.

Skrevet

Første tok 1 t 45 minfra jeg begynte å kjenne det

Andre tok 20 min fra jeg begynte å kjenne det. Kom i bilen.

Blir satt igang med nr 3;-)

Skrevet

Jøje...Jeg håper dere har rett,jenter. Jeg har kun en fra før av, men hun kom 10 dager over termin og brukte 47 timer på sin vei ut...

Hvis neste bruker halvparten av tiden skal jeg være lykkelig ;P

Skrevet

Somregel går det raskere og lettere ja. Min første fødsel var igangsatt pga svk.forgiftning, og dermed endte det med styrtfødsel (litt over 2 timer fra 2 cm åpning til ungen var ute, da hadde jeg pressrier i 45 min).

Nr 2 tok ca 10 timer fra jeg fikk målt 4 cm åpning, men det var mye mer behagelig fordi jeg fikk pauser mellom riene.

Nr 3 var en drøm frem til pressriene, hadde knapt skikkelig vonde rier og brukte passe lange 4 timer på 4-10 cm åpning, å få ham ut var værre, men det var fordi han kom med knytteneven inntil hode.

Skrevet

Hos meg gikk det ikke raskere med nr.2, men så var nr.1 rask nok syns jeg. Så jeg var fornøyd med at nr.2 ble en like fin fødsel som ikke gikk for fort.

Det tok 5t og 30min med første, fra første rie og til hun var ute.

Og tok 7t og 50min med andremann, fra første rie og til han var ute.

Nr.1 var igangssatt på sykehuset. Nr.2 startet hjemme av seg selv, jeg slappet av til det var 6min mellom riene og da tok det bare litt over 2timer på sykehuset før han var født!

Skrevet

Med førstemann brukte jeg ca 7 timer, men håper at jeg ikke får like raske fødsler som mange av dere over har hatt.. Må reise med ferje og greier for å komme til sykehuset, og har liten lyst til å føde i baksetet av en bil ombord på en ferje... :P

Skrevet

hjelpes meg! da har jeg noen intense timer forran meg, ivertfall! førstegangsfødselen gikk på 5 tima, fra vannet gikk- til guttn var ute! og det var bra intenst bare den fødselen! føltes ut som èn lang ri hele fødselen:S

men på en annen side, er det fort unnagjort!:D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...