Gå til innhold

Hadde dere reagert på dette? Ang. barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En pappa skulle levere sin 5 år gamle datter i bhg første dagen etter at datteren hadde blitt frisk av vannkopper.

De ansatte kler da av barnet alle klærne for å dobbeltsjekke at alle vannkoppene har tørket inn(dette skjer når pappaen er der). Og i følge barnet gjorde de dette en gang til i løpet av dagen.

Hvordan hadde dere reagert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg reagert veldig på!

For det første: De bør stole på foreldrene, selv om det finnes en del upålitlige eksemplarer.

For det andre: Kle av en femåring alle klærne? Stakkars jente.

Skrevet

Det hadde jeg blitt utrolig forbannet for!

Skrevet

hadde ikke godtatt det nei! Det er absolutt ikke greit at barnehagepersonalet gjør dette! Er det muuulig??? Ble faktisk litt målløs her jeg!

Skrevet

nei vet du hva altså..

da hadde jeg nok reagert ja...

Skrevet

jeeezee

hørest ut som min gamle barnehage.. der var de så ufattelig firkanta.

Skrevet

Ja, jeg fikk helt sjokk. Og dette gjelder ikke mine unger, men ungene mine går i samme bhg. Og nå har jeg hørt så mange rare og sjokkerende ting fra andre foreldre ang barnehagen, at jeg vet ikke hva jeg skal foreta meg.

Det er foreldremøte på mandag, men føler ikke at jeg kan ta opp disse tingene jeg har hørt på foreldremøte om ikke foreldrene gjør det selv.

Kan jeg ringe styrerene for å få snakke med dem utenom? Føler jeg må ha en forklaring på alt det jeg har hørt om barna mine skal fortsette å gå i denne bhg.

Skrevet

Dytter denne litt for å få flere meninger...

Skrevet

Nå jobber jeg i barnehage, og det kunne ikke falt meg, eller noen andre i min barnehage inn å gjøre noe slikt. Nå er det en del merkelige mennesker der ute, som kan levere syke barn, men vi sjekker jo ikke om barnet er sykt. Vi ringer om vi merker at det er unormalt stille, men sjekke slik, stakkars jente!!

Skrevet

Det er uhørt.

Hadde aldri falt meg inn å gjøre.

Skrevet

ja, du kan ringe styrer og få et møte utenom. Men vent til etter foreldremøtet med å ringe, slik at de foreldrene det gjelder får mulighet til å ta det opp.

Skrevet

Ja, dette går jo ikke ann.

Har forhørt meg med ei annen mor, og hennes sønn hadde ikke blitt sjekket. Min sønn ble heller ikke sjekket, så jeg så det i allefall.

Tenkte å vente til etter foreldremøtet, ja.

Men, om ingen tar opp noe av dette på foreldremøtet, er det da greit om jeg trekker en av styrerene til sides ETTER møtet og tar det opp da?

Skrevet

Det hadde jeg aldri i livet gjort - og jeg hadde reagert kraftig om en annen av de ansatte hos oss hadde gjort noe sånt. Det er jo rett og slett respektløst overfor foreldrene..litt som å si at "vi stoler ikke heeelt på dere så vi dobbeltsjekker"... ganske så freidig..

Skrevet

dette hadde jeg også reagert veldig på!!!

det jeg tenker er at kanskje du bør snakke med foreldrene til barnet og prøve å få de til å snakke med styrer...tenker at visst du kommer å vil ha en forklaring så vil du få til svar at de ikke kan snakke med deg om dette....og at du kanskje ikke har "rett" på en forklaring siden det ikke gjelder direkte deg....

jeg vet ikke....men de bør absolutt få vite at dere som foreldre ikke godtar sånn!!!!

Skrevet

Mammaen til dette barnet sa hun skulle ta det opp med styrerene, så håper virkelig hun gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...