Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Jeg har ei barndomsvennine som i sine tidligere år slet med masse dop og tull. Vi vokste opp i sammen, men jeg sluttet å være med henne i en periode da hun begynnte med det tullet. Hun mistet sakte med sikkert sine venner fordi hun begynnte å ruse seg. Jeg holdt kontakten med henne fordi ingen andre en narko "vennene" hennes var der for henne. Hun begynnte å blir psykisk syk av narkotikaen og sluttet med det. En stund etter hun sluttet ble hun gravid. Dette gledet hun seg veldig til og jeg ser hun er en god mor for barnet hun har. Idag fikk jeg vite av en annen venninne at hun har begynnt å selge narkotika hjemmenfra, men at hun ikke selv bruker det. Uff, synes dette er veldig trist for henne og ikke minst for barnet som oppholder seg i den leil det er narkotika. Hva skal jeg gjøre?????? Er helt rådvill.........
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Ja, Oslomor er som vanlig en klok dame ( og om jeg ikke husker helt feil sosionom eller barnevernspedagog!). Send en bekymringsmelding til barnevernet og kontakt politiet!
FrøkenSprøken Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Ville du noen gang ha tilgitt deg selv dersom noe skjedde med dette barnet fordi du ikke hadde sagt fra? Snakk med moren, og spør hva hennes tanker rundt dette er. Si at det er flere som ellerede vet det, og at dette garantert vil komme ut blandt folk. Hvis hun er en god mor, vil hun ikke utsette barnet sitt for dette, og ellers... ...ring barnevernet!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Er du en god vennine da? ordner rassia i leiligheten hennes som du vet at hun har dop i... Siden hun selger har hun nok store mengder der og det kan gi lange fengselsstraffer. Mor havner i fengsel og barnet hos barnevernet. Hadde heller hørt hvorfor hun selger. Er det fordi hun ikke får os lenger og er desperat etter penger? eller er det bare for ekstra luksus? Nei gi henne i det minste en sjanse. Snakk med henne prøv å få henne ut av det. Funker det ikke gir du henne en frist og sier at etter det går du til politiet. Da m¨å hun jo slutte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå