Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Jeg er i starten av uke 26 og har fra starten av svangerskapet og til nå, gått opp fra 53 til 60 kilo. Har spist mer enn jeg pleier, men samtidig har jeg også trent minst tre ganger i uken, som oftest mer. Spiser det jeg vil fredager og lørdager, resten av uken rører jeg ikke sjokolade, kake eller andre usunne ting. Leste at den verste vektøkingsfasen for mange er mellom uke 17 og 24, så jeg krysser fingrene for at jeg går innunder den kateogorien. Jeg er på ingen måte komfortabel med "den nye kroppen" min, og jeg gleder meg vanvittig til å komme tilbake til normalen. Mulig jeg virker veldig overflatisk her, men jeg sliter virkelig med det å ha blitt såpass mye større. Spørsmålet mitt er hvor lang tid dere som har født tidligere har brukt på å komme tilbake til matchvekt etter endt svangerskap.
blockarella Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Først og fremst, å gå opp 7 kg på 2/3 av svangerskapet er ikke mye. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er anbefalt vektøkning mellom 10 og 15 kg, for at babyen skal ha det bra... :-) Synes det høres ut som om du har en helt perfekt vektøkning, jeg! Selv gikk jeg opp ca 12 kg under svangerskapet og av en eller annen grunn var alt dette borte på 6 ukers kontrollen etter fødselen (jeg gjorde ikke noe for å oppnå dette, så kan ikke gi deg noen tips der...). Mitt råd er rett og slett å prøve å nyte den siste tiden og ikke tenke på vekt! :-)
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Brukte 1,5 år men gikk opp 30 kg, det må sies at jeg trente gjennom hele svangerskapet og spiste helt vanlig, når jeg hadde matchvekt ble jeg gravid igjen så det er vel ca 2 år til jeg ser de fine tallene som jeg trente meg ihjel for å få. håper du slipper de samme kiloene. de er sure når man er glad i en slank kropp og ikkje kan gjøre noe med det. er 21 uker nå og gått opp ca 7 kg.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 jeg gikk opp en 16kilo å er enda ikke nede i det jeg var.. snuppa er snart 18mnd.. men jeg var veldig tynn da å kroppen forandrer seg jo litt, men jeg trener å prøver å neste komme ned i det jeg var.. var vel gått ned en 8 kilo på 6ukers kontrollen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå