annethe Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Vi er på besøk hos bestefaren til mini i helga og han har en stor, gammel hund. Han er veldig snill og bjeffer nesten aldri, slikker ingen, vil bare lukte på munn og ører når han skal hilse. Ligger som regel og sover og bryr seg ikke om noe. Men jo større sønnen min blir, jo mer på er hunden på han. Da han var mindre, var han ikke intr i det hele tatt, så har det blitt gradvis mer av det. Nå er sønnen min snart 11 mndr, krabber og farter rundt. Men den hunden vil ikke la han være ifred, spesielt på kveldene. Han slikker han på hodet, i ansiktet, fotfølger han og skyver han inntil seg. Da jeg skulle legge sønnen min istad gikk hunden etter og la seg på gulvet ved siden av senga hans, hunden som ellers kun ligger i stolen sin eller sin egen seng. Er det noen som vet hvorfor han gjør dette? Han bryr seg virkelig ikke om noe annet ellers. Kan ingenting om hunder.
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Han vil nok bare passe på og beskytte sønnen din. Han skjønner jo at han er liten. Det man skal passe på i slike tilfeller (kanskje helst om barna er mindre, litt usikker der) men om f.eks din sønn skulle falle å slå seg og gråte, vil hunden hjelpe sønnen din til deg. Og da løfte barnet etter hodet (dem tar jo valpene i nakkeskinnet). De aller fleste hunder vil jo løpe til eieren for å varsle at noe er galt, men om en hund får så mye kjærlighet at dem nesten tror det er sitt eget barn så kan dem gjøre det.
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 HUnder får ofte beskyttelsesinnstinkt ovenfor småbarn som hører "flokken til", men man bør aldri la barn og hund være alene sammen, så lenge dere passer på så går det greit. :-) Jeg har selv vokst opp med hund og da jeg var i den alderen sov jeg gjerne middag under stuabordet sammen med hunden til farmor og farfar, han og jeg var som erteris og bestevenner :-)
annethe Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2009 Hehe, så søtt! Takk for svar. Vi tenkte det var noe sånt. Selv om han er en snill hund så er han likevel et dyr og man kan aldri vite 100% og vi lar de aldri være alene. Så jeg kastet han ut av rommet istad, gikk ut med bøyd hode stakkars...
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Men han kan jo ligge utenfor døren til rommet da )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå