Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Når det ble slutt mellom meg og min mann skrev han over fullt foreldrerett til meg. Han reiste tilbake til sitt hjemland. (england), nå vurderer vi å gi forholdet et sjangse til, men da blir det i såfall i england. Vi har aldri vært uvenner men rett og slett ønsket litt foskjellige ting i livet. Men det jeg lurer på om vi flytter sammen igjen, (er separert ) får han da automatisk igjen sin del av foreldreretten? Noen som vet. Jeg er jo bekymmra for å reise dit med barna og forholdet ikke går, så blir jeg karnsje sittende fast fordi han nekter meg å ta barna ut av landet. Jeg har ingen tro at han vil gjøre det. Men tanken er jo der iallerfall. il liksom vurdere allt før jeg velger å flytte på meg. Vil jo at barna skal får være med faren sin også, og om det ble slutt og jeg trivdes g klarte meg der borte så ville jeg jo blitt, men hvis jeg ikke trivdes.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Nei. En registrert avtale om foreldreansvar (må være registrert hos folkeregisteret) kan kun endres ved ny avtale, eller ved dom.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 ok godt å vite, den er registrert hos folkeregistret ja. HI
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Har ikke noe å si om du er registrert med FULLT foreldreansvar i det NORSKE folkeregistret og hos NORSKE myndigheter. Drar du til England, forholdet går ad dundas, så kan han faktisk nekte deg å ta barna med tilbake til Norge til en sak eventuelt blir behandlet i engelske domstoler. Dere er fremdeles gift, og jeg kan love deg at en engelsk domstol vil det beste for SINE statsborgere. Sjekk alt dette NØYE før du tar sjansen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå