*Venter*på*den*3*stjerne* Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Hei alle sammen, jeg har ikke skrevet noe innlegg her ennå , men har vært inne å lest masse her inne de siste ukene.. Jeg er 6+1 idag og har gravid symptomer i de grader.. Venter nr 3, men kan ikke si jeg er vant med å være dårlig selv om jeg har vært svært dårlig i alle mine svangerskap.. Er bare så trist og sliten, føler meg så alene siden jeg ikke har fortalt det til noen, er redd jeg skal miste å så vet "alle" det.. Har vært til legen som anbefaler meg å ta ut sykmelding siden jeg er så forferdelig kvalm og sliten. Har fått afipran, men de tablettene gjør bare alt verre.. Er lærervikar, så jeg har ikke tort å sykmelde meg, siden jeg ikke hvet hvor lenge jeg får jobbe på den skolen jeg er nå...Ting hadde vært mye lettere om jeg hadde fast jobb... Er så tungt å vere gravid på dette stadiet, er lei av å vere i så dårlig form allerede, og jeg har lang tid framover med oppkast og dårlig form.. I kveld er mannen min på et festlig lag som jeg selv hadde så lyst på...Jeg ligger rett ut på sofaen og drømmer om bedre tider... Sorry jenter visst jeg virker forferdelig sytete her, men jeg er bare så lei og trist og ingen å prate med nå...
♥Axinija♥ Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Uff, føler med deg... Har og hatt noen dager med kvalme og ubehag, men ikke så ille som deg... Riktig god bedring kjære deg, kos deg med Grand Prix, det gjør vi!
4barns mor Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Hei. Vet hvordan du har det. Jeg er 7+6 og i fryktelig dårlig form med ekstrem kvalme og liten matlyst. Har fått afipran jeg også, og føler at de hjelper litt dersom jeg er flink til å spise med jevne mellomrom. Ville bare si at jeg vet hvordan du har det..
_Lotus_ Skrevet 14. februar 2009 #4 Skrevet 14. februar 2009 Hei Jeg er her inne å sniker selv om jeg hører hjemme på 2. trimester (12+5 i dag)..Leste innlegget ditt og jeg vil bare si at jeg føler så med deg! I min uke 6 ble jeg ufattelig dårlig, og de som kanskje var tyngst å tenke på var alle ukene som lå framfor meg med samme formen. Nå vet jeg ikke hvor lenge du pleier å være dårlig i dine svangerskap, men for min del har det nå begynt å gå litt over. Er fremdeles kvalm, men jeg takler det bedre, og så har jeg også dager hvor det ikke er så intenst. Poenget mitt er - ukene går veldig fort! Og plutselig føler du deg som deg selv igjen! Du må bare forsøke å tenke at det er midlertidig, og at det til slutt ender med noe veldig positivt Du sier du føler deg veldig alene om dette siden du ikke har fortalt det til noen, hva om du forteller det til en av dine nærmeste, feks en i familien eller en god venninne som du stoler på? Det er godt å få litt medfølelse og samtidig at noen er entusiastiske pga graviditeten når man selv ikke er i form til å føle så mye glede... Håper du får en bedre dag i morgen!
Veslemus Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Hei Høres ut som du trenger ro og hvile. Ikke lett å være lærevikar når man føler seg sånn. Jeg er selv lærer og er for tiden sykemeldt pga ekstrem kvalme og utmattethet (Vært sykemeldt siden uke 3, vi trodde det var stoffskiftet mitt, for visste ikke om at jeg var gravid før uke 4). Hver dag er et slit. Prøver jeg å gjøre litt, svimler det for meg. Jeg har gått ned 3 kg, er nå fullgått 8 uker i morgen. Det hjelper å fortelle det til noen. Har du ikke en person du kan dele dine tanker med? Jeg er gravid med vår nr 2. Ser dette er din nr 3. Det er jo et slit i seg selv med to barn i huset. Går du i et vikariat eller er du ringevikar? Lettere å sykmelde seg i et vikariat, tenker jeg på.. Men uansett vil jeg anbefale deg å sykemlede deg litt. Varme tanker fra
*Venter*på*den*3*stjerne* Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 14. februar 2009 Tusen takk for oppløftene ord fra dere alle, det varmer! Jeg fortalte nyheten til en venninne nå i kveld, ba henne komme over...Det var deilig å få snakket litt om hvordan en har det.. jeg har mye venner og familie rundt meg, men jeg er ikke konfortabel med å fortelle det så tidlig..Gler meg til jeg føler tiden er inne.. Jeg tror jeg må krype til korset og få en sykmelding mandag, er ikke verdt å ha det slik, ikke er jeg en god lærer heller når jeg er så syk..Har jobbet i samme vikariatet en stund så jeg tror jeg har krav på sykmelding.. Nå skal jeg legge meg, ble senere kveld en vanlig..Hopper som regel til køys i 9-10 tiden..ikke noe til selskap for mannen heller.. igjen ,tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå