Gå til innhold

Jeg har fødselsangst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er lenge til jeg skal føde for jeg er bare 7+6, men da jeg skulle ha sønnen min for snart 12 år siden oppstod det komplikasjoner og han ble tatt med tang.. Kanskje lurt å snakke med jordmor om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor kan du sikkert snakke med ja, men om det er alvorlig angst du har så kan du ta kontakt direkte med avdelingen der du skal føde, evt få din jordmor til å ta kontakt.

Da får du sikkert gå til samtaler med jordmor der du skal føde. Dette er noe de fleste fødeavdelinger tar på alvor, og det er sikkert ikke dumt å starte samtalene tidlig!

Hør i allefall med jordmoren din så fort du får det til!

Jeg har heldigvis en fin fødsel friskt i minne, så jeg gleder meg:)

Men angst skal man ikke spøke med!

Lykke til, håper du får den hjelpen du trenger:)

Skrevet

JA!!! Du må prate med jordmor om dette, få "ut" dine bekymringer og hør hva hun har å si til deg... :)

Kan ikke være gøy å ha fødselsangst, så ta tak i det så tidlig som du kan slik at du har tid på deg til å bearbeide dette..

Masse lykke til, håpe angsten "slipper taket"... :)

Klem

Skrevet

Stakkars, det blir lenge å fly og være redd hvis du ikke tar det opp med jordmor nå. Håper du får hjelp, enten du får snakket om det til du ikke lenger er redd for det, eller du får innvilget ks. Det er fullt mulig å få det etter en grusom fødeopplevelse, og det kan gjøre denne tiden litt lettere.. :) Lykke til

Skrevet

Takker for svar.. :o) Skal til jordmor 27 februar, og skal fortelle hvordan jeg har det angående dette..

Skrevet

Takk.. Mamma mente at jeg kanskje kunne få innvilget planlagt keisersnitt (hun vet hvordan jeg hadde det sist). Skal ta det opp med jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...