Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Hvordan kan jeg få dette? Fikk beskjed fra NAV at vi måtte lage privat avtale på dette. men vet for d første ikke hvor mye jeg har rett på. en annen ting er at han har 0,- i inntekt, og åpner ALDRI posten sin, med andre ord han har gjeld opp til tunga!! Bryr seg ikke i det hele tatt om NOEN ting. Får jeg ingenting da? Har dårlig økonomi selv pga han og mye gjeld som han har skyld i, som han ikke betaler tilbake. Men er bare interessert i å få litt i bidrag fra han, hvis ikke aner jeg ikke hva jeg kan gjøre. Any ideas?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Du trenger ikke lage privat avtale. NAV kan ordne med bidraget. De kan også regne det ut og kreve det inn for deg. Dersom BF ikke har inntekt, så kan du få et forskudd fra NAV(avhengig litt av din inntekt). Hans gjeld er uvedkommende for bidraget. Det er kun hans inntekt(i tillegg til din + litt mer) som gjelder. Gammel gjeld kommer sist, etter bidrag. Dersom en person går personlig konkurs, så er bidragsfogden den som har førsterett til verdier(og da barnet). Her er en link om bidrag: http://www.nav.no/page?id=268 Til høyre på siden her finner du en bidragskalkulator. Der kan du regne ut evt bidrag. Dersom det blir 0,- så skal NAV betale deg forskudd. Har du lav inntekt, så kan summen på forskuddet bli ca 1300 pr mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå