Gå til innhold

Når bruker hodet å feste seg???


Merethe18071980

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd på torsdag, og babyen min lå med hodet ned. Er i uke 32 nå. Har barn fra før men husker ikke når babyens hodet fester seg? Når er normalt, siden jeg har født før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er ikke helt sikker jeg...men har hørt at på flergansfødende så fester hodet til babyen seg nødvendigvis ikke. Hvis det fester seg så er det veldig sent...rundt uke 36/37 + eller no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok stemme det...det vil legen eller jordmora di fort kjenne på neste kontroll :) Første gangen jeg gikk gravid festet hodet til babyen seg ca i uke 33/34...fikk inntrykk av at det er ganske normalt for førstegangs :) Jeg gikk likevel 13 dager over termin da...så har ikke nødvendigvis noe med når babyen blir født (dessverre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visst kan det feste seg når du er 2.gangsfødende. Men ofte seinere enn med 1 mann. Og det er jordmor/lege som kjenner på magen din om hodet er festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo da hodet her er festet i uke 33 og jeg er 2.gangs..... men med 1.jenta festet ikke hodet seg før uke 38, så tror nok det bare er statistikk alt det andre, er nok forskjellig for alle det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ihvertfall at hodet er festet. Er 2 gangs og 32 uker på veg.. har i de siste dagene hatt himla vondt i bekkenet (Fremme m skambeinet) også føler jeg at det bare er spark oppover mot ribbeina.. Med første mann festet hodet seg i uke 33, men gikk allikevel 13 dager over tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er individuelt fra gang til gang når hodet fester seg. Er JM som kjenner at d er festet ved å kjenne nederst på magen å prøver å bevege på babyen, hvis den ikke beveger seg sideveis er d festet.

har ingen betydning i forhold te når fødselen starter om når hode fester seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

jg er tredjegangsfødende,jg har også lest d at d fester seg seinere hvis d fester seg på flergangsfødende.. men m meg stemmer ikke d m første festa d seg uke 35/36 (født uke 37),mens m andremann var d festa i uke 32/33(født uke 40).

så finnes vel ikke noe fasit på d ;)

jg har også hatt ett veldig trykk ned i bekkenet og vært kjempe øm på skambeinet i mange uker alt,men har forverra seg veldig nå.. men var hos jm i går og da var han ikke festa..men han ligger m hodet ned,d har han gjort noen uker.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...