Gå til innhold

Nøstebarn- hjelp til størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan hjelpe meg...

Skal kjøpe noe tøy til jenta mi... Men har lyst at hun skal kunne bruke det lenge... De ull snekkerbuksene er det vel bare å brette opp... Kjøper jeg ull nå så kjøper jeg i str 80 andre plasser... Bare bretter det opp... Kan jeg ikke da likesågodt kjøpe i 86?... Ho er vel ikke mer enn ca 70 cm, men allikevel... De krymper vel litt på ullprogram i maskinen også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring med Nøstebarn er at de er veldig små i størrelsen!

Datteren min bruker 116 til vanlig, og hennes Nøstebarnklær som passer helt supert, er 128. Så ja, du kan trygt kjøpe 86.

Skrevet

kanskje jeg tom kan kjøpe enda større? Noen med erfaring på de litt mindre str?

Skrevet

Noen som har "snekkerbuksa"? Vil den bli diger i 92 til snuppa på ca 70... Eller går det greit an å brette opp/legge opp..?

Skrevet

Vi har hatt noen av de snekkerbuksene du snakker om... Synes de er ganske "normale" i str, dvs gutten bruker samme str der som i andre klær. Når vi har kjøpt bukser som skal vare litt har vi kjøpt en str over det han bruker til vanlig. Nå bruker lillemann 80 til vanlig, og den buksa i 80 sitter som ett skudd mens den i 86 er lang i bena og litt baggy i rumpa så ville ikke ha brukt noe større enn det. Det er jo et strikk rundt anklene på disse buksene, så er ikke vanskelig å brette opp men synse de blir litt vel posete og rare på resten av kroppen om man går opp mer enn en str.

Min erfaring er at klærne fra nøstebarn varierer en del mellom de ulike plaggene, som nevnt ovenfor er buksene i ribbestrikk store i størelsen, der har vi 74/80 og den er fortsatt litt lang i bena. Boddyene derimot er litt små i str..

Skrevet

Jeg pratet med nøstebarn i høst ang. størrelser på akkurat denne buksen + pysjamas. Da han var 1 år var han nesten 80 cm. Jeg ble anbefalt å kjøpe pysjamas i strl. 92 og snekkerbukse i 86. Pysjen kan du bare bruke sokker på, mens det ikke er helt gunstig med oppbrett på buksene da de godt kan skli ned. Nå er han ca. 86 cm. og passer buksa godt ennå. Nå er jo den aller kaldeste sesongen over, så kjøper nok uansett ny til høsten. Er glad jeg hørte med de. Er du usikker så ring å hør. De ribbestrikkede buksene er derimot større! Ellers har jeg erfart at alle størrelsene er normale/store i størrelsen bortsett fra bodyene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...