Gå til innhold

Er jeg litt nærtagende her eller er dette normal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gått fra hverandre, og har 2 gutter på 3+ 5 år som vi har 50/50.

Jeg har en veldig god venninne som er alene med en jente på 13.

De har alltid gått ut og inn av dørene når jeg bodde med barnefaren , og

guttene er glade i dem.

Hun vet det meste om meg... og motsatt. Vi står hverandre nært.

Men det som er problemet mitt er at hun har god kontakt med min x, nesten for god spørr du meg. Jeg synes det er naturlig at noen av våre venner fortsatt har kontakt med begge, men ikke min næreste bestevenninne.... Hva vet jeg om hva hun forteller videre? Hva om de har ett forhold? Jeg kan ikke stole på henne føler jeg.

Vi hadde avtalt at jeg skulle komme til henne nå, men så sendte hun mld at de skulle til xen min å spise der nå. Han har barna i helga.

Dette kjenner jeg langt inni hjerterota, vet ikke om jeg klarer å være så nær henne lengre....

Er jeg sær eller hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner meget godt at du reagerer.... Hadde nok og gjort det.. Ta mot til deg og spørr ho rett ut hve det foret forhold di har?

Skrevet

Huff ja , det er nok det beste .Akkurat nå kjenner jeg at jeg er både sint og skuffet.

Men bør vel spørre henne.

Skrevet

Selv er jeg svært lite sjalu av meg, men det der ville jeg også reagert på.

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, tror de fleste ville reagert sånn. Jeg syns du skal fortelle venninna di hvordan du føler det jeg, og så får hun velge. Det er slett ikke sikkert at hun har eller ønsker å ha noe forhold til din eks, men det kan jo være like slitsomt for det at hun er så nær ham. Det er vanskelig for venner rundt også når noen går fra hverandre, og ideelt sett vil man jo gjerne fortsette å være like gode venner med begge. Men i praksis tror jeg ofte ikke det helt fungerer sånn. Du trenger i alle fall å vite hvor lojaliteten hennes ligger.

Det er jo ikke det at du vil nekte henne å være venner med din eks, men du må jo bare være ærlig og si at du ikke tror du vil klare å være så nær venninne med henne hvis hun har så nært forhold til eksen din.

Selv om jeg og min eks har hatt et ganske problemfritt brudd, så har det vært viktig for meg å vite hvem som i hovedsak er mine venner og hvem som er hans. Og de jeg regner som i hovedsak mine, forventer jeg at skal prioritere mitt vennskap framfor vennskapet med min eks der det er nødvendig, ellers vil de jo ikke lenger være blant mine nærmeste, men hans nærmeste i stedet. Vi kan ikke dele alt lenger. Men dette innbærer jo også at jeg ligger unna min eks' nærmeste venner og lar han få ha dem i fred selv om jeg liker dem godt og også savner noen av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...