Gå til innhold

Har babyene deres små puter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min har. Men jeg fikk litt tilsnakk av en eldre dame i dag. Så jeg lurer jo på om jeg kanskje gjør noe galt...Det er jo ingen stor sak og jeg tar gjerne vekk puten om det skulle være noen gode argumenter for det. Tenkte kanskje at det var behagelig for poden, men vet jo ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal ikke ha pute før de er 1 år.

Skrevet

Nei babyer under et år skal helst ikke ha puter pga kvelningsfaren. Og i hvert fall ikke de første mnd. før de har kontroll over nakkemusklene og kan snu seg selv. Stort sett har de det behagelig uten, bortsett fra hvis de er forkjølet e.l.

Hvis du gjerne vil ha pute, eller er overbevist om at babyen har det mer komfortabelt med en, skal den helst være så flat som mulig.

Skrevet

Ok, da har jeg tydeligvis gått glipp av noe. Babyen min har hatt en liten flat pute fra han var født. Nå en som er en smule større og han er 5 mnd. Vi får slutte med det en stund da...

Skrevet

Første fikk da hun var 14 mnd og minste er bare 10,5 mnd og har da enda ikke pute.

Skrevet

ok.. da hadde damen rett.

Skrevet

jeg har brukt d så og si fra dag en... hu er suuper tett i nesa hvis hu ik får ligge litt opp, så vettu hva, hu er 4 mnd nå, og sovner IALLFALL ik uten pute.... mye farli i verden,mn man kan jo se ann barnet litt også...

j har allti brukt pute.

Skrevet

lillebolla mi har det, er 3 mnder. de to andre har ikke hatt det før de var eldre, men hun sover bedre med det:-)

Skrevet

Du trenger ikke pute for å få de litt opp. Det er bare å legge noen bøker under bena i hodeenden på senga.

Skrevet

j vet, mn hu nekter å sove uten pute.. så da ska hu få det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...